27 березня 2014 року в ЗОШ №1 відбулось засідання методичного об’єднання бібліотекарів загальноосвітніх закладів міста, на якому розглядалося питання «Сучасна бібліотека – центр підтримки та розвитку культури читання». Особлива увага в контексті даної теми приділялась питанню «Бібліотека як організатор сімейного читання».
Бібліотекарі знають, що майже всі учні початкових класів люблять читати. Більшість із них часто відвідують бібліотеку, активно спілкуються та беруть участь у заходах бібліотеки. Після 10-12 років активність дітей помітно знижується. Тому перед шкільною бібліотекою стоїть найважливіше завдання - залучити дітей до читання, навчити працювати з книгою. І починати потрібно з роботи з батьками.
Читання книжок у сім’ї – одне із джерел формування особистості дитини. Особливу роль у цьому відіграють батьки, які власним прикладом і ставленням до книги можуть розвивати у дитини інтерес до читання, сприяти її духовному розвитку. Головна відмінність родинного читання від інших його видів – класного, позакласного полягає в тому, що батьки, використовуючи книгу, починають по-справжньому займатися духовним розвитком своєї дитини, формуванням її особистості. Кращі дитячі книжки, втілюючи високі зразки художнього слова – прози та поезії, виховують у дітей почуття прекрасного і роблять їх життя повнішим і цікавішим. Читання книжок із малих років сприяє розвитку мови, пам’яті, уваги, мислення, здібностей до навчання та інтересу до знань, формує погляд на життя, виховує у дітей добрі почуття.
Однак поверхневе, безладне читання не принесе користі – дитячим читанням потрібно керувати. Бібліотеки завжди намагалися співпрацювати з сім’єю з метою покращення умов для розвитку здібностей дітей.
Своїм досвідом співпраці з батьками поділилися завідувач бібліотеки ЗОШ №1 Кушніренко Л.М. та завідувач бібліотеки ЗОШ №11 Богаткова Н.А. Вони розповіли про форми роботи (масові та індивідуальні), які використовують, щоб допомогти батькам правильно підбирати книги для своїх дітей, привчити дитину до самостійної роботи з книгою та як організувати дитячу бібліотеку вдома. Це і виступи на батьківських зборах, і індивідуальні бесіди, і пам’ятки для батьків, і тематичні виставки, папки, і поради батькам першокласників і старшокласників, і родинні свята тощо.