На сьогоднішній день в Пенсійному фонді України запроваджується система обслуговування громадян на базі централізованих інформаційних технологій. У чотирьох перших областях - Вінницькій, Донецькій, Київській,Херсонській, така система працює з 01 січня 2016 року. Наразі, в Білгород - Дністровському об'єднаному управлінні Пенсійного фонду України Одеської області дана система з 1 серпня 2016 року працює в «пілотному» режимі.
Така система дає можливість для громадян звертатися із заявами про призначення пенсії до територіальних органів Пенсійного фонду України незалежно від території обслуговування таких органів. Заява та інші подані документи скануються зазначеними органами із використанням технічних засобів, засвідчуються електронним цифровим підписом та зберігаються в електронній пенсійній справі як копії документів, на підставі яких призначено пенсію.
Головна мета створення системи обслуговування громадян на базі централізованих інформаційних технологій - це запровадження автоматизованої обробки даних і документів із забезпеченням максимальної доступності громадян до послуг, які надає Пенсійний фонд, незалежно від місця проживання. Така система надасть можливість не лише відмовитись від величезного паперового документообігу, а й спростити процедури прийому та обслуговування громадян, істотно скоротити час їхнього спілкування з фахівцями Фонду до 10-15 хвилин.
Уся інформація про особу відразу потраплятиме в електронну пенсійну справу, яку формуватимуть під час звернення громадянина в Пенсійний фонд та оброблятимуть за допомогою централізованої системи призначення та виплати пенсій. Водночас система буде єдиною для всіх управлінь, захищеною за сучасними стандартами, що унеможливить втрату персональних даних і витік інформації. Протягом 2016 року централізована система буде запроваджена в усіх регіонах України.
Однак, це питання набагато глибше, ніж просто зручність, сучасність, доступність тощо. Так її запровадження повинно стати ще одним додатковим стимулом до легалізації заробітних плат, спонукати людей для того, аби вони стежили за своїми відрахуваннями з заробітної плати, за розміром своїх соціальних внесків. Для того створюється технічна можливість, щоб працююча людина за допомогою веб-порталу могла стежити за відрахуваннями, які здійснюються на її користь до фондів соціального страхування, а пенсіонер — переглядати свою пенсійну справу.
Передбачається, що за допомогою електронного цифрового підпису можна буде роздрукувати виписку про свої доходи з системи персоніфікованого обліку і навіть надати її в банк для підтвердження платоспроможності.
Дані новації дозволять повністю викорінити паперовий документообіг з банківськими установами, а потім взагалі позбутись паперових носіїв у системі.
Удуденко Н.В. – головний спеціаліст сектору персоналу та організаційно -інформаційної роботи
Білгород - Дністровського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Одеської області