Від творчого бібліотекаря до компетентного читача


03.03.2015 08:54 599

26 лютого 2015 року у бібліотеці ЗОШ №11 відбувся семінар шкільних бібліотекарів на тему : «Від творчого бібліотекаря до компетентного читача».

Проблема дитячого читання турбує всіх людей, яким небайдуже майбутнє своєї країни. Завдання шкільних бібліотекарів та педагогів – показувати учням привабливість і користь читання, популяризувати його, як один із видів здобуття інформації і цікаву форму проведення дозвілля, здатну змагатися з найсучаснішими засобами мас-медіа.

Формування кваліфікованого читача – процес тривалий і потребує спільних зусиль учителів, шкільного бібліотекаря, батьків та самого читача.

Робота з формування читацьких інтересів в учнів та виховання кваліфікованого читача – це нескінченний творчий процес, спрямований на пошук стежки до серця і розуму школярів.

Виховання кваліфікованого читача – це складне, але дуже важливе завдання, яке потрібно вирішувати з першого візиту першокласника в шкільну бібліотеку. Один із секретів або ключів до розв’язання цієї проблеми – це зацікавлення книгою. Сучасний бібліотекар повинен володіти мистецтвом спілкування, бути компетентним у різних галузях знань, тримати в пам’яті різноманітну інформацію. Створення позитивного іміджу шкільного бібліотекаря допомагає учням - читачам сприймати бібліотеку як місце, де їм нададуть професійну допомогу.

У професії бібліотекаря виникають різні ситуації, до яких потрібно підійти помірковано і добре їх проаналізувати, при цьому зберегти свій діловий імідж. Сьогодення вимагає особистісної зорієнтованості бібліотечного процесу.

Саме про все це йшла мова на семінарі, в ході якого шкільні бібліотекарі ділилися тим, що їх турбує, розповідали про свої методи роботи по залученню дітей до читання. Всі зійшлися на думці, що суттєвим фактором розвитку творчих задатків читачів є творча особистість самого бібліотекаря, в основі якої - фахова компетентність, педагогічна спостережливість, захопленість своєю професійною діяльністю. Сучасні технології, що використовуються у роботі бібліотеки, викликають у дітей бажання проявити свою індивідуальність, ерудицію, кмітливість, фантазію, розкривають творчі нахили і здібності, сприяють неформальному спілкуванню дітей у вільний від навчання час.

Сьогодні творчі бібліотекарі повинні не лише популяризувати книгу, проводити системну роботу щодо формування активного, грамотного користувача, а й виховувати патріотичну високодуховну людину.












Білгород-Дністровська міська рада, 2024 рік