В Білгороді-Дністровському пройшов семінар «Інклюзивна освіта: досвід, проблеми та перспективи»


14.12.2016 14:38 191

7 грудня 2016 року відбувся міський семінар для директорів загальноосвітніх та позашкільних навчальних закладів Білгорода-Дністровського на тему «Інклюзивна освіта: досвід, проблеми та перспективи», організований ЗОШ №11 та міським методичним кабінетом відділу освіти.

Семінар відкрила завідувач міського методичного кабінету відділу освіти Білгород-Дністровської міської ради Римська Т.Г., яка акцентувала увагу на актуальності та необхідності розгляду даного питання.

У ході роботи семінару виступила директор ЗОШ №11 Шмелькова Олена Олександрівна, котра окреслила проблеми інклюзивного навчання дітей з особливими освітніми потребами та поділилася досвідом роботи, напрацьованим їх навчальним закладом. На особливостях роботи в інклюзивному класі початкової школи акцентувала увагу вчитель початкових класів ЗОШ №11 Мезєнова Оксана Олександрівна. Класний керівник 7 класу Білянський Василь Васильович повідомив присутнім про переваги та недоліки організації інклюзивного навчання в основній школі.

Соціальний педагог ЗОШ №11 Байдан Ірина Анатоліївна провела з керівниками навчальних закладів тест, що дав можливість виявити ступінь готовності до роботи в умовах впровадження інклюзії.

Учасникам семінару було запропоновано роботу в групах щодо практичного відпрацювання аспектів організації інклюзивного навчання у закладі.

Як підсумок роботи семінару директор ЗОШ №11 Шмелькова О.О. зупинилася на необхідності вирішення нагальних проблем: кадрове забезпечення інклюзивного навчання (асистент учителя, практичний психолог, учитель-логопед, учитель-дефектолог, дитячий лікар та інші спеціалісти), матеріально-технічне забезпечення для створення необхідних умов (архітектурне безбар’єрне середовище: ліфти, туалети, пандуси), навчально-методичне забезпечення (відсутність підручників, критеріїв оцінювання, здійснення корекційно-розвивальної складової навчальних планів і програм для дітей з особливими освітніми потребами в класах інклюзії), передбачити представництво закладів, які здійснюють інклюзивне навчання, у складі колегій органів управління освітою різного рівня.

Якщо освітянам вдасться подолати усі перешкоди на шляху від інклюзивної овіти до інклюзивного суспільства, то всі ми станемо в рази добрішими, терпимішими, толерантнішими та милосерднішими.






Білгород-Дністровська міська рада, 2024 рік