Роз'яснювальна робота з платниками податків станом на 28 серпня


28.08.2020 10:04 1122

«Анонс телефонного зв’язку «гаряча лінія»

- 01 вересня 2020 року з 11-00 до 12-00 відбудеться сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» на тему: «Застосування програмних РРО » за телефоном (04868) 3-49-00.

- 03 вересня 2020 року з 11-00 до 12-00 відбудеться сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» на тему: «Податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки.

Земельний податок. Податок на нерухомість.» за телефоном (04868) 3-49-00.

Не наражай себе на небезпеку подавай звітність в електронному вигляді!

Час іде і прогрес не стоїть на місці. Якщо раніше доводилось стояти в чергах, щоб подати звітність, то сьогодні, всього за п’ять хвилин це здійснять електронні сервіси. Для дотримання вимог статей 16,49 Податкового Кодексу, у платника податків є вибір – подавати звітність в електронному вигляді в режимі он-лайн, або віднести її самостійно до територіальних органів ДПС.

Переваги подання звітних документів в електронному вигляді:

самостійний вибір часу подання звітності зручного для платника,

не потрібно відвідувати ЦОП,

без черг,

економія часу,

уникнення арифметичних помилок,

постійне оновлення програмного забезпечення відповідно до останніх норм законодавства,

автоматичне заповнення звітних документів на підставі вже поданих звітів,

автоматичне формування архіву електронних копій звітів, квитанцій та інших документів,

протидія розповсюдження СОVID- 19.

Новації Закону № 466: розрахунок частини чистого прибутку (доходу), дивідендів на державну частку є податковою декларацією

Головне управління ДПС в Одеській області інформує, що Закон України від 16 січня 2020 року № 466-IX  «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо вдосконалення адміністрування податків, усунення технічних та логічних неузгодженостей у податковому законодавстві» (далі – Закон № 466) є малою податковою реформою, оскільки вносить суттєві зміни практично в усі розділи ПКУ.

Розглянемо нововведення в оподаткуванні податком на прибуток підприємств, запроваджені Законом № 466.

Зокрема, внесено зміни до ст. 46 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VІ   зі змінами та доповненнями (далі - ПКУ), відповідно до яких розрахунки (у тому числі розрахунок частини чистого прибутку (доходу), дивідендів на державну частку), які подаються до контролюючих органів відповідно до іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, прирівнюються до податкової декларації.

Нагадуємо, що податковою декларацією, розрахунком є документ, що подається платником податків контролюючим органам у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата грошового зобов’язання.

При цьому, зокрема, фінансова звітність або звіт про фінансовий стан (баланс) і звіт про прибутки та збитки та інший сукупний дохід (звіт про фінансові результати) є додатком до розрахунку частини чистого прибутку (доходу), дивідендів на державну частку (далі – розрахунок) та його невід’ємною частиною (абзац третій п. 46.2 ст. 46 ПКУ).

Розрахунок складається наростаючим підсумком та подається до контролюючих органів разом з фінансовою звітністю у строки, передбачені ст. 49 ПКУ (абзац шостий п. 46.2 ст. 46 ПКУ).

Крім того, з 1 січня 2021 року набирає чинності нова редакція п.п.14.1.49 п.14.1 ст.14 ПКУ, за якою дивіденди - платіж, що здійснюється юридичною особою, в тому числі емітентом корпоративних прав, інвестиційних сертифікатів чи інших цінних паперів, на користь власника таких корпоративних прав, інвестиційних сертифікатів та інших цінних паперів, що засвідчують право власності інвестора на частку (пай) у майні (активах) емітента, у зв'язку з розподілом частини його прибутку, розрахованого за правилами бухгалтерського обліку.   

Для цілей оподаткування до дивідендів прирівнюються також:

- платіж у грошовій чи негрошовій формі, який здійснює юрособа на користь її засновника та/або учасника (учасників) у зв'язку з розподілом чистого прибутку (його частини);

- суми доходів у вигляді платежів за цінні папери (корпоративні права), які виплачують на користь нерезидента, зазначеного в пп."а", "в", "г" пп. 39.2.1.1 ПКУ, у контрольованих операціях понад суму, яка відповідає принципу "витягнутої руки";

- вартість товарів (робіт, послуг), крім цінних паперів та деривативів), які придбавають у нерезидента зазначеного в пп."а", "в", "г" пп.39.2.1.1 ПКУ, у контрольованих операціях понад суму, яка відповідає принципу "витягнутої руки";

- сума заниження вартості товарів (робіт, послуг), які продаються нерезиденту, зазначеному в пп "а", "в", "г" пп. 39.2.1.1 ПКУ, у контрольованих операціях порівняно із сумою, яка відповідає принципу "витягнутої руки";

- виплата в грошовій або негрошовій формі, яку здійснює юрособа на користь її засновника та/або учасника - нерезидента України у зв'язку зі зменшенням статутного капіталу, викупом юрособою корпоративних прав у власному статутному капіталі, виходом учасника зі складу госптовариства або іншої аналогічної операції між юрособою та її учасником, у розмірі, що призводить до зменшення нерозподіленого прибутку юрособи.

Як застосовуватимуть особливий податковий період виробники сільгосппродукції

23 травня 2020 набув чинності Закон України від 16 січня 2020 року № 466-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо вдосконалення адміністрування податків, усунення технічних та логічних неузгодженостей у податковому законодавстві» (далі - Закон № 466), за винятком окремих норм, які наберуть чинності пізніше.

Цим Законом, зокрема, внесено зміни до підпункту 137.4.1 пункту 137.4 Податкового кодексу та усунуто колізію щодо посилання на неіснуючу статтю 209 ПКУ щодо визначення сільськогосподарської продукції, як критерію для застосування особливого податкового (звітного) періоду виробниками такої продукції (з 01 липня минулого року до 30 червня наступного року).

Так, визначення сільськогосподарської продукції, наведене у підпункті 14.1.234 пункту 14.1 статті 14 Кодексу. Зокрема, сільськогосподарська продукція (сільськогосподарські товари) - продукція/товари, що підпадають під визначення груп 1-24 УКТ ЗЕД, якщо при цьому такі товари (продукція) вирощуються, відгодовуються, виловлюються, збираються, виготовляються, виробляються, переробляються безпосередньо виробником цих товарів (продукції), а також продукти обробки та переробки цих товарів (продукції), якщо вони були придбані або вироблені на власних або орендованих потужностях (площах) для продажу, переробки або внутрішньогосподарського споживання.

Відтак виробники сільськогосподарської продукції, що підпадають під ці критерії, подають Декларацію за звітний період – півріччя 2020 року та надалі зможуть застосовувати особливий річний період, який починається з 01 липня 2020 року і закінчується 30 червня 2021 року.

Програмні РРО працюють!

З 01.08.2020 суб’єкти господарювання розпочали застосовувати програмні РРО під час здійснення розрахункових операцій.

Фіскальний сервер забезпечує фіскалізацію чеків в он-лайн режимі з програмними РРО.

Тобто для фіскалізації розрахункових операцій як альтернативу касовим апаратам можна застосовувати програмні РРО, які встановлені на гаджети.

ДПС запропоновані бізнесу безкоштовні програмні РРО, які розміщені на вебпорталі ДПС у відповідному розділі банеру «Програмні РРО» за посиланнями:

https://tax.gov.ua/baneryi/programni-rro/programniy-reestrator-rozrahunkovih-operatsiy/programniy-reestrator-rozrahunkovih-operatsiy-/

https://tax.gov.ua/baneryi/programni-rro/programniy-reestrator-rozrahunkovih-operatsiy/fiskalniy-dodatok-prrosto/

Передача даних від ПРРО до фіскального сервера здійснюється засобами комунікацій з використанням кваліфікованого електронного підпису або печатки. Безкоштовно електронні підписи та печатки можна отримати у кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг Інформаційно-довідкового департаменту ДПС. Роз’яснення щодо отримання кваліфікованих сертифікатів електронних підписів та печаток для програмних РРО розміщені у відповідному розділі банеру «Програмні РРО» за посиланням https://tax.gov.ua/baneryi/programni-rro/

Для надання інформаційної підтримки суб’єктам господарювання, які розпочинають застосовувати програмні РРО, роботу Контакт-центру ДПС подовжено до 20 год. 00 хв. У разі виникнення технічних, методологічних запитань необхідно звертатись за телефоном 0 800 501 007. Зауваження/пропозиції щодо функціоналу Фіскального сервера, його АРІ та безкоштовних ПРРО можна направляти на адресу: prro@tax.gov.ua. Окрім того консультацію щодо роботи програмних РРО можна отримати в центрах обслуговування платників.

Інформуємо також, що незважаючи на те, що тестовий період завершився, розробники програмних РРО та суб’єкти господарювання, можуть здійснювати тестування ПРРО та/або АРІ фіскального сервера, використовуючи тестових платників та їх ключі, перелік яких наданий у відповідному розділі банеру «Програмні РРО», за посиланням https://tax.gov.ua/baneryi/programni-rro/

 

Вивчаємо Закон України №466: Єдиний податок для юридичних осіб – єдинників третьої групи

Законом України від 16 січня 2020 року №466-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо вдосконалення адміністрування податків, усунення технічних та логічних неузгодженостей у податковому законодавстві» внесено зміни, що стосуються адміністрування єдиного податку для юридичних осіб, а саме:

- збільшено ліміт річного доходу до 7 000 000 грн (було 5 000 000 грн), за умови якого підприємство може застосовувати спрощену систему оподаткування;

- продовжено строк для подання заяви про добровільну зміну ставки з 5% на 3% плюс реєстрація платником ПДВ (пп. «б» пп.4 п.293.8 Податкового кодексу України (далі – ПКУ). Тепер заява подається не пізніше ніж за 10 календарних днів (раніше було за 15 календарних днів) до початку календарного кварталу, в якому буде застосовуватись нова ставка;

- для єдинників третьої групи – платників ПДВ оновлена редакція п.294.1 ПКУ. Тепер прямо передбачено місячний податковий (звітний) період для податкової звітності з ПДВ та залишається квартальний період для податкової звітності по єдиному податку;

- для єдинників першої - третьої груп з 1 липня 2020 року перестає діяти звільнення від сплати земельного податку за ділянки, надані в оренду (найм, позичку), а також за ділянки, на яких розташовані об’єкти нерухомості, надані в оренду (найм, позичку), (оновлений пп.4 п.297.1 ПКУ). Тобто з 01.07.2020 року єдинники, які є власниками чи постійними користувачами землі, що передана в оренду, а також землі, на якій знаходиться нерухомість, яка передана в оренду, повинні сплачувати земельний податок за такі земельні ділянки (пп.4 п.297.1 ст.297 ПКУ);

- тепер у ПКУ прямо зафіксовано суму податкового боргу, наявність якого на кожне перше число місяця протягом двох послідовних кварталів змусить єдинника перейти на загальну систему оподаткування (оновлений пп.8  п.298.2.3 ПКУ). Сума такого боргу тепер прив’язана до мінімальної суми, за якої платнику буде вручено податкову вимогу. Зокрема, ця сума має бути більшою за 60 неоподаткованих мінімумів доходів громадян, тобто перевищувати 1020 гривень (60х17 гривень);

- запроваджено обов’язок єдинників подавати декларацію з податку на прибуток із додатком ПН у разі виплати нерезиденту доходу з українського джерела,  оподатковуваного згідно з п.141.4 ПКУ, тепер прямо випливає з оновленого пп.1 п.297.1 ПКУ. Ця норма набуває чинності тільки з 01.01.2020 року. Як і нова норма пп. «г» п.137.5 ПКУ, якою передбачено подавати таку декларацію лише за підсумками року;

- уточнено строк подання заяви єдинником  третьої групи в разі зміни податкової адреси та/або місця провадження господарської діяльності (оновлений п.298.6 ПКУ). Раніше було передбачено подавати таку заяву разом із декларацією з єдиного податку за звітний квартал, у якому відбулися зміни. Тепер заяву потрібно буде подати не пізніше останнього дня звітного кварталу, у якому змінилася податкова адреса та/або місце провадження господарської діяльності.

  

Закон № 466-IX: надання індивідуальних податкових консультацій в електронній формі

Відповідно до змін, внесених Законом України від 16 січня 2020 року № 466-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України (далі - Кодекс) щодо вдосконалення адміністрування податків, усунення технічних та логічних неузгодженостей у податковому законодавстві», звернення платників податків на отримання індивідуальної податкової консультації можуть надаватися і в електронній формі.

При цьому звернення платників на отримання індивідуальної податкової консультації у паперовій або електронній формі має містити наступні дані:

- найменування для юридичної особи або прізвище, ім’я, по батькові для фізичної особи, податкову адресу, а також номер засобу зв’язку та адресу електронної пошти, якщо такі наявні;

- код згідно з ЄДРПОУ (для юридичних осіб) або реєстраційний номер облікової картки платника податків (для фізичних осіб) або серію та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомили про це відповідному контролюючому органу і мають відмітку у паспорті);

- зазначення, в чому полягає практична необхідність отримання податкової консультації (наведення фактичних обставин);

- підпис платника податків або кваліфікований електронний підпис;

- дату звернення (п.52.1 ст 52 Кодексу).

Якщо звернення не відповідатиме вказаним вимогам, індивідуальна податкова консультація не надаватиметься, про що буде повідомлено платника в паперовій або в електронній формі (п.52.2 ст 52 Кодексу).

За вибором платника податків індивідуальна податкова консультація надається в усній, у паперовій або електронній формі.

Індивідуальна податкова консультація, надана у паперовій або електронній формі, обов’язково повинна містити назву – індивідуальна податкова консультація, реєстраційний номер в єдиному реєстрі індивідуальних податкових консультацій, опис питань, що порушуються платником податків, з урахуванням фактичних обставин, зазначених у зверненні платника податків, обґрунтування застосування норм законодавства та висновок з питань практичного використання таких норм законодавства (п.52.3,ст52Кодексу).

На індивідуальну податкову консультацію або відповідь, що надається податковим органом в електронній формі, накладається електронний підпис уповноваженої посадової особи податкового органу з дотриманням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги» (п.52.1 ст 52Кодексу).

Індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.

Звертаємо увагу, норми щодо звільнення від відповідальності, включаючи фінансової (штрафні санкції та/або пеня), платника податків, який діяв відповідно до наданої індивідуальної податкової консультації, а також узагальнюючої податкової консультації (п.53.1,ст.52Кодексу)діятимуть до 31.12.2020 року.

Поряд з цим, з 01.01.2021 наберуть чинності зміни до статті 112 Кодексу відповідно до яких обставинами, що звільняють від фінансової відповідальності за вчинення податкових правопорушень та порушення іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, зокрема, є  вчинення діяння (дії або бездіяльності) особою, яка діяла у відповідності до індивідуальної податкової консультації, наданої такому платнику податків у паперовій або електронній формі, за умови, що така консультація зареєстрована в єдиному реєстрі індивідуальних податкових консультацій, або до узагальнюючої податкової консультації та/або до висновку об'єднаної палати, Великої Палати Верховного Суду щодо застосування норми права, від якого в подальшому було відступлено (пп. 112.8.2 п. 112.8 ст. 112 Кодексу).

Посилання на Закон №466: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/466-20

Закон № 466-IX: дотримання частки с/г товаровиробництва, подання звітності та набуття статусу податкового агента платниками єдиного податку четвертої групи

Детально про зміни, щодо оподаткування та провадження господарської діяльності фізичних осіб – підприємців, в т.ч. сільськогосподарських виробників, внесених Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України стосовно вдосконалення адміністрування податків, усунення технічних та логічних неузгодженостей у податковому законодавстві» від 16.01.2020 № 466-IX.

Детально, зміни для платників єдиного податку четвертої групи – сільськогосподарських виробників:

Уточнено базу оподаткування для платників єдиного податку четвертої групи

Відповідно до нової редакції п.2921.2 ст.2921 Кодексу базою оподаткування є нормативна грошова оцінка 1 гектара сільськогосподарських угідь (ріллі, сіножатей, пасовищ і багаторічних насаджень) з урахуванням коефіцієнта індексації, визначеного за станом на 1 січня базового податкового (звітного) року відповідно до порядку, встановленого Кодексом для справляння плати за землю. Якщо нормативна грошова оцінка земельної ділянки не проведено, базою оподаткування є нормативна грошова оцінка одиниці площі ріллі в Автономній Республіці Крим або області.

Дотримання частки сільськогосподарського товаровиробництва  при реорганізація платника єдиного податку четвертої групи

Підпункт 291.4.3 статті 291 Кодексу доповнено новим абзацом, відповідно до якого, якщо сільськогосподарський товаровиробник реорганізується шляхом приєднання згідно з відповідними нормами Цивільного кодексу України, то норма щодо дотримання частки сільськогосподарського товаровиробництва (75% за попередній податковий (звітний) рік), поширюється на всіх учасників такої реорганізації.

Уточнено граничні терміни подання податкової звітності

Приведений у відповідність граничний термін подання звітності платниками єдиного податку четвертої групи, зазначений в пп.298.8.1 ст.298 Кодексу, з терміном, зазначеним у пп.295.9.1 ст.295 Кодексу, - не пізніше 20 лютого.

Набуття статусу податкового агента

Фізичні особи - підприємці - платники єдиного податку четвертої групи, набули статусу податкового агента та будуть зобов’язані у разі нарахування (виплати, надання) оподатковуваних податком на доходи фізичних осіб доходів на користь фізичних осіб, які перебувають з ним у трудових або цивільно-правових відносинах виконувати функції податкового агента. Тобто утримувати та перераховувати від імені і за рахунок фізичних осіб податок на доходи фізичних осіб та військовий збір з виплачених доходів, з відповідним відображенням даних у формі 1-ДФ (п.297.3 ст.297 Кодексу).

При цьому  при отриманні зазначених доходів фізичні особи звільняються від обов’язку подання річної податкової декларації за звітний рік та сплати  відповідного податку та збору (пп.164.2.2 п. 164.2 ст.164 Кодексу).

Посилання на Закон України №466-ІХ: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/466-20#Text




Білгород-Дністровська міська рада, 2024 рік