Роз'яснювальна робота з платниками податків станом на 18 вересня


18.09.2020 16:08 899

«Анонс телефонного зв’язку «гаряча лінія»

22 вересня 2020 року з 11-00 до 12-00 відбудеться сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» на тему: «Земельний податок» (04868) 3-49-00.

24 вересня 2020 року з 11-00 до 12-00 відбудеться сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» на тему: «Податок на додану вартість» (04868) 3-49-00.

Понад 75 млн грн військового збору перерахували на допомогу українській армії платники податків Чорноморського управління

У порівнянні з відповідним періодом минулого року надходження зросли майже на 0,6 млн грн. 

Це свідчить про високу відповідальність та сумлінність працедавців та інших податкових агентів, які зобов’язані утримувати та перераховувати з доходів фізичних осіб військовий збір до бюджету.

Нагадуємо, що згідно з діючим законодавством, платниками військового збору є фізичні особи-резиденти, які отримують доходи як в Україні, так і за її межами; фізичні особи-нерезиденти, які отримують доходи в Україні, а також податкові агенти.

Ставка військового збору становить 1,5% від об’єкта оподаткування.

Майже 1,2 млрд грн податку на доходи фізичних осіб сплатили до бюджету платники Чорноморського управління

Податок на доходи фізичних осіб традиційно залишається рекордсменом у наповненні бюджету.

За січень - серпень поточного року платники території обслуговування Чорноморського управління ГУ ДПС в Одеській області сплатили до бюджету майже 1,2 млрд грн.

У порівнянні з відповідним періодом минулого року спостерігається збільшення надходжень ПДФО на 19 млн грн.

Державний бюджет поповнився на 300 млн грн ПДФО.

Місцеві бюджети на 899 млн грн, що на 14 млн грн, більше ніж у минулому році. 

Основними чинниками, які впливають на зростання надходжень податку на доходи фізичних осіб є збільшення рівня мінімальної заробітної плати та постійна спільна робота фахівців Чорноморського управління з органами місцевого самоврядування щодо проведення зустрічей, індивідуальної роз’яснювальна роботи з роботодавцями  стосовно дотримання норм трудового законодавства та недопущення виплат заробітної плати у розмірах, менших за законодавчо встановлений рівень.

З початку поточного року відповідна робота проведена з 473 суб’єктами господарювання.

Внаслідок проведеної роз’яснювальної роботи 470 суб’єктів господарювання підвищили рівень заробітної плати. Місцевий бюджет додатково отримав податку на доходи фізичних понад 0,8 млн грн та  більш  1млн грн єдиного соціального внеску.

Операція «Урожай»: одноосібники Чорноморського управління задекларували майже 5,7 млн грн отриманих доходів від обробки земельних ділянок

В рамках операції «Урожай» відділ адміністрування податків і зборів з фізичних осіб Чорноморського управління ГУ ДПС в Одеській області окрім організації контролю за реальним станом виплати зарплати працівникам, зайнятим в аграрному виробництві на всіх етапах, ще й виявляють нелегальних найманих працівників, які досить часто працюють у цій сфері без оформлення належним чином трудових відносин.

Звертаємо увагу, що лише легальне робоче місце дає право на отримання соціальних виплат у випадку втрати працездатності та гідне пенсійне забезпечення в майбутньому.

За результатами проведеної інвентаризації користувачів земельних ділянок площею понад 2,0 га було встановлено більше 24 тисяч осіб, які мають такі земельні ділянки у власності та/або оренді загальною площею понад 131 тис гектарів. З них, понад 21 тисячу громадян здають землі в оренду (загальною площею майже 117 тис. га) та понад 3 тисячі громадян – самостійно обробляють землі (більш 14 тис. гектарів).

В ході кампанії декларування у 2020 році громадянами, які одноосібно обробляють земельні частки понад 2 га з метою отримання доходу, подано 3308 податкових декларацій про майновий стан і доходи, сума задекларованих доходів склала майже 5,7 млн грн, задекларовані зобов’язання до сплати з податку на доходи фізичних осіб понад 1 млн грн та військового збору більш 85 тис грн.

Податковий борг до 1020 гривень підприємець сплачує самостійно

Відповідно податкового кодексу України, податкова вимога не надсилається (не вручається), якщо загальна сума податкового боргу платника податків не перевищує шістдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. Тобто, у разі виникнення податкового боргу менш, ніж 1020 гривень, платник повинен самостійно погасити заборгованість без отримання податкової вимоги.

У разі збільшення загальної суми податкового боргу до розміру, що перевищує шістдесят неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (1020 гривень), контролюючий орган надсилає (вручає) податкову вимогу такому платнику податків. Після чого у платника є 30 календарних днів на погашення сум недоїмки.

Звертаємо увагу, що у випадку виникнення заборгованості, незалежно від суми боргу, застосовуютьсґ штрафні санкції. Якщо платник податків не сплатив суму зобов’язання до 30 календарних днів включно, з моменту наступного за останнім днем строку сплати, то застосовується штраф у розмірі 10% погашеної суми боргу. Якщо сплата заборгованості відбулася після 30 календарних днів, тоді доведеться сплатити додатково 20% боргу. Якщо ж фізичні особи-підприємці I-II груп допустили заборгованість зі сплати єдиного податку, у такому разі доведеться сплатити 50% ставки єдиного податку незалежно від днів затримки. Окрім того, доведеться сплатити пеню за кожен день протермінування сплати.

Нагадуємо, що Законом України від 16 січня 2020 року №466-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо вдосконалення адміністрування податків, усунення технічних та логічних неузгодженостей у податковому законодавстві» передбачено, що у разі наявності податкового боргу більш, ніж 1020 грн, на кожне перше число місяця протягом двох послідовних кварталів фізичнім особам – підприємцям здійснюється анулювання реєстрації платника єдиного податку.

До уваги платників земельного податку! Інформація про нормативну грошову оцінку земель розміщена на офіційному вебпорталі ДПС

Головне управління ДПС в Одеській області нагадує, що п.п. 14.1.147 п. 14.1 ст.14 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VІ   зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) визначено: «плата за землю – обов’язковий платіж у складі податку на майно, що справляється у формі земельного податку або орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності».

Підставою для нарахування земельного податку є дані державного земельного кадастру (п. 286.1 ст. 286 ПКУ).

Відповідно до п. 271.2 ст. 271 ПКУ рішення рад щодо нормативної грошової оцінки земельних ділянок офіційно оприлюднюється відповідним органом місцевого самоврядування до 15 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування нормативної грошової оцінки земель або змін (плановий період). В іншому разі норми відповідних рішень застосовуються не раніше початку бюджетного періоду, що настає за плановим періодом.

Орган місцевого самоврядування у десятиденний строк з дня затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель направляє в електронній формі до контролюючого органу та центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, інформацію про нормативну грошову оцінку земель у порядку та за формою, затвердженими Кабінетом Міністрів України (п.п. 12.3.3 п. 12.3 ст. 12 ПКУ).

Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, не пізніше 15 липня поточного року оприлюднює на своєму офіційному вебсайті зведену інформацію про проведену нормативну грошову оцінку земель.

Інформація про нормативну грошову оцінку земель розміщена на офіційному вебпорталі Державної податкової служби України (далі – ДПС) за посиланням: Головна/Довідники/Інформація про нормативну грошову оцінку земель (за даними офіційного вебсайту Держгеокадастру) (https://tax.gov.ua/dovidniki--reestri--perelik/dovidniki-/325490.html).

Звертаємо увагу, що на офіційному вебпорталі ДПС розміщено зведену інформацію щодо проведення нормативної грошової оцінки земель. Дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформляються як витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель на підставі якого обчислюється сума земельного податку або орендної плати.

Формування витягів з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок здійснюється територіальними органами Держгеокадастру.

Документи, які треба зберігати на місці торгівлі власнику РРО

Відповідно до п. 4 розд. III Порядку реєстрації та застосування реєстраторів розрахункових операцій, що застосовуються для реєстрації розрахункових операцій за товари (послуги), затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 14.06.2016 №547 (далі – Порядок №547), суб’єкти господарювання, які використовують реєстратори розрахункових операцій (далі – РРО) для здійснення розрахункових операцій у готівковій та/або безготівковій формі (із застосуванням електронних платіжних засобів, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також здійснення операцій з приймання готівки для подальшого її переказу, зобов’язані, зокрема:

- у кінці робочого дня (зміни) створювати у паперовій та/або електронній формі (крім автоматів з продажу товарів (послуг)) фіскальні звітні чеки при здійсненні розрахункових операцій (абзац восьмий п. 4 розд. ІІІ Порядку №547);

- забезпечувати відповідність сум готівкових коштів на місці проведення розрахунків сумі коштів, яка зазначена в денному звіті РРО, а у випадку використання розрахункової книжки – загальній сумі продажу за розрахунковими квитанціями, виданими з початку робочого дня (абзац одинадцятий п. 4 розд. ІІІ Порядку №547);

- створювати в паперовій та/або електронній формі X-звіти, Z-звіти та інші документи, що передбачені документацією на РРО, відповідно до законодавства (абзац тринадцятий п. 4 розд. ІІІ Порядку №547);

- зберігати на місці проведення розрахунків реєстраційне посвідчення та останню довідку про опломбування РРО або їх копії (абзац п’ятнадцятий п. 4 розд. ІІІ Порядку №547).

Не задекларували доходи – податковим законодавством передбачена відповідальність

Громадяни, які ще не задекларували доходи, отримані ними у 2019 році, зобов’язані надати податкову декларацію про майновий стан і доходи (далі – Декларація) та самостійно сплатити суми податкових зобов’язань з податку на доходи фізичних осіб та військового збору.

Зауважуємо, що у разі, якщо платник податків не подав Декларацію, контролюючий орган приймає рішення про проведення перевірки та самостійно визначає суму податкового зобов’язання.

Крім цього, вказане порушення тягне за собою накладення на платника податків штрафу у розмірі 25 відсотків суми визначеного податкового зобов’язання (ст. 123 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ)).

Також нагадуємо, що відповідно до ст.166 ПКУ платник податку на доходи фізичних осіб (далі – платник ПДФО) має право на податкову знижку за наслідками звітного податкового року.

Згідно з пп. 166.1.2 п. 166.1 ст. 166 ПКУ підстави для нарахування податкової знижки із зазначенням конкретних сум відображаються платником ПДФО у річній Декларації, яка подається по 31 грудня включно, наступного за звітним податкового року.

Важливо врахувати: з ІІІ кварталу 2020 року при поданні податкового розрахунку за формою № 1ДФ застосовуються нові ознаки доходів

01.07.2020 набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 26.05.2020 № 241 «Про затвердження Змін до додатка до Порядку заповнення та подання податковими агентами Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку» (далі – Наказ № 241), яким внесено зміни до Довідника ознак доходів (далі - Довідник).

Так, у Розділі 1 Довідника чинні назви ознак доходів приводяться у відповідність до норм Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VІ   зі змінами та доповненнями, а саме:

- ознаку 153 «Основна сума поворотної фінансової допомоги, наданої платником податку іншим особам, яка повертається йому, основна сума поворотної фінансової допомоги, що отримується платником податку» розділено на дві:

153  «Основна сума поворотної фінансової допомоги наданої платником податку іншим особам, яка повертається йому»;

197  «Основна сума поворотної фінансової допомоги, що отримується платником податку»;

- розділено види доходів з ознаки 106:

106   «Дохід від надання земельної частки (паю) в лізинг, оренду або суборенду»;

195  «Дохід від надання земельної ділянки сільськогосподарського призначення, майнового паю в лізинг, оренду суборенду, емфітевзис»;

196 «Дохід від надання майна (крім земельної частки (паю), земельної ділянки сільськогосподарського призначення, майнового паю) в оренду або суборенду (строкове володіння та/або користування)»;

- зі змісту ознаки доходу 125 видалено інформацію про внески за договорами довгострокового страхування життя;

- зміст ознаки доходу 150 викладено у наступній редакції «Сума стипендії (включаючи суму її індексації, нараховану відповідно до закону), яка виплачується учню, студенту, курсанту військових навчальних закладів, ординатору, аспіранту або ад'юнкту».

Крім того, викладено у новій редакції ознаку доходу 128. Під цією ознакою зазначається сума державної та соціальної матеріальної допомоги, державної допомоги (включаючи грошові компенсації особам з інвалідністю, на дітей з інвалідністю при реалізації індивідуальних програм реабілітації осіб з інвалідністю, суми допомоги по вагітності та пологах), винагород і страхових виплат, які отримує платник податку з бюджетів та фондів загальнообов’язкового державного соціального страхування та у формі фінансової допомоги особам з інвалідністю з Фонду соціального захисту інвалідів.

Наказ № 241 було опубліковано в офіційному виданні «Офіційний вісник України» від 26.06.2020 № 49.

Враховуючи викладене, ознаки доходів, які внесені Наказом № 241 до Довідника ознак доходів, наведеного у додатку до Порядку заповнення та подання податковими агентами податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, застосовуються податковим агентами при поданні податкового розрахунку за формою № 1ДФ починаючи з ІІІ кварталу 2020 року.




Білгород-Дністровська міська рада, 2024 рік