Реформування пенсійної системи є необхідністю


17.06.2016 11:10 190

Білгород - Дністровське об'єднане управліня Пенсійного фонду України Одеської області нагадує, що 30 квітня 2015 року під № 2767 у Верховній Раді було зареєстровано проект Закону «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо запровадження накопичувальної системи загальнообов’язкового державного пенсійного страхування та єдиних принципів нарахування пенсій».

Запровадження накопичувального рівня заплановане з 1 січня 2017 року. Обов’язковому страхуванню в цій системі підлягатимуть особи до 35-річного віку. Особи, віком від 36 до 55 років, зможуть прийняти участь у добровільному порядку. Передбачається, що ставка внеску у 2017 році становитиме 2 % і кожного наступного року вона буде збільшуватися на 1 % до досягнення 7 % у 2022 році. У подальшому сплата збільшуватися не буде. Гроші від сплати внесків будуть використані для забезпечення сталого економічного розвитку країни.

Дійсно, на сьогоднішній день, вже робляться певні кроки для відновлення страхових принципів у пенсійній системі, але вирішення пенсійних проблем неможливе без розв'язання складного філософсько-фінансового завдання: як наповнювати пенсійні ємності.

Пенсійна система повинна реально, а не тільки на законодавчому рівні, складатися з трьох рівнів. Перший - солідарний, другий - обов'язковий накопичувальний, третій - добровільний. Саме для цього розроблена система, яка надасть можливість завдяки запуску накопичувальних систем другого та третього рівня розвантажити солідарну систему.

Так, з запровадженням другого накопичувального рівня, людина, незалежно від того, скільки їй залишилося до пенсії, - 30 років чи лише два, матиме право участі в цій системі та право на отримання своїх накопичених коштів.

Іншими словами, всі громадяни матимуть рівні права відповідно до Конституції України. Українці повинні якомога швидше починати отримувати пенсію з двох джерел: з накопичувального за рахунок власних заощаджень (незалежно від того, молоді вони чи старі) і з солідарного рівня (маючи на увазі баланс поколінь тих, хто працює, і тих, хто сьогодні на пенсії).

Третій рівень пенсійної системи - добровільний, а саме корпоративний, де обов'язково потрібно пам'ятати: якщо роботодавець щось добровільно накопичує на нашу користь, то його треба стимулювати. У третьому рівні, на думку громадськості, треба стимулювати і простого працівника, і роботодавця.

Кожну з груп населення цікавить свій цільовий аспект пенсійної реформи. Наприклад, молодь переймається тим, що не в змозі самостійно накопичити собі кошти; населення передпенсійного віку цікавить, у якому віці доведеться йти на пенсію; а саме для пенсіонерів головне питання - індексація їхніх пенсій. Саме тому розроблено систему механізмів, спрямовану на виконання всіх цих завдань. Тобто, як проіндексувати пенсії тим, кому 70 і більше років; як зробити так, щоб той, кому залишилося кілька років до пенсії, щось собі встиг хоч трохи накопичити (бо держава не може йому забезпечити достойну пенсію); а той, кому до пенсії ще далеко, мав змогу зробити серйозні заощадження до настання пенсійного віку.

Подальше реформування системи пенсійного забезпечення пов’язане, насамперед, з запровадженням накопичувальної системи загальнообов’язкового державного пенсійного страхування.

Одним із рішень, яке сприятиме стабілізації пенсійної системи на довгостроковий період, є подальше поступове підвищення пенсійного віку як для жінок, так і для чоловіків.

Прив’язка розміру пенсії до сплачених внесків у Пенсійний фонд – один із принципів пенсійного страхування, впроваджених в Україні з 01.01.2004 після ухвали Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування». Необхідно і в подальшому підтримувати принципи пенсійного страхування, посилювати залежність пенсійних виплат від сплачених страхових внесків і тривалості їх сплати. Необхідно саме цим стимулювати громадян до праці і сплати страхових внесків до пенсійної системи.

Збільшення надходжень до Пенсійного фонду – один із факторів фінансової стабільності солідарної системи пенсійного страхування. Тут може зіграти позитивну роль і збільшення заробітних плат для працюючих осіб, і підвищення дисципліни сплати страхових внесків роботодавцями, і зменшення та повна ліквідація заборгованості по зарплатні. Вихід заробітних плат «з тіні» – додаткове джерело надходжень до Пенсійного фонду України.

Пакетом законодавчих ініціатив Уряду країни пропонується більш ліберальний принцип входження на накопичувальний рівень. Стати учасником накопичувальної пенсійної системи зможуть не лише українці віком до 35 років, а й до 55-річного віку - на добровільних засадах. Ставка накопичувального внеску особи до Пенсійного фонду зростатиме від 2 відсотків на старті реформи до 7% у 2022 році.

Держава гарантуватиме громадянину контроль за збереженням і використанням коштів накопичувальної системи. Під егідою Пенсійного фонду буде створено спеціальний орган, який здійснюватиме публічне адміністрування накопичуваних людьми фінансів. Рада накопичувального фонду на конкурсних засадах залучатиме компанії з управління активами, робота яких, у свою чергу, знаходитиметься під контролем влади.

Пенсійна реформа відкриває громадянам гідне пенсійне майбутнє, дасть потужний сигнал економіці про надходження „довгих грошей" терміном на 20-25 років. Цей ресурс буде використано для забезпечення сталого економічного розвитку нашої країни, розвитку фондового ринку.

Удуденко Н.В. – головний спеціаліст сектору персоналу та організаційно -інформаційної роботи

Білгород - Дністровського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Одеської області




Білгород-Дністровська міська рада, 2024 рік