Пілотування моніторингу початкової освіти


24.11.2017 10:57 317

З 7 до 30 листопада 2017 року Міністерством освіти і науки України організовано другий етап пілотування моніторингу початкової освіти, який дозволить апробувати тестові завдання та анкети для учнів, а також удосконалити технологічні процеси моніторингу.

Результати пілотування не оприлюднюватимуть і за ними не оцінюватимуть рівень навчальних досягнень школярів чи окремих шкіл. Апробація потрібна виключно для того, щоб підготувати якісні завдання. Так, за підсумками першого етапу, що проходив з 3 до 19 травня, створено анкету для вчителя та визначено можливість використання окремих тестів. А результатом двох етапів будуть укладені тестові зошити та відпрацьована технологія моніторингу.

Участь у другій частині візьмуть 59 шкіл із 13 регіонів України – м. Київ, Вінницька, Дніпропетровська, Донецька, Житомирська, Івано-Франківська, Київська, Львівська, Миколаївська, Одеська, Рівненська, Харківська, Херсонська області. Оскільки теперішні четверокласники ще не оволоділи навчальною програмою початкової школи, у пілотуванні братимуть участь учні 5-х класів 2017/18 навчального року.

Завдання спрямовані на те, аби зрозуміти, наскільки успішно в українських школах розвивають читацьку та математичну компетентності учнів.

У тестових зошитах з читання міститимуться невеликі тексти, що відрізнятимуться за форматом і змістом. Школярі повинні будуть знайти певну інформацію, проаналізувати та проінтерпретувати її, відповісти на запитання до текстів та ін. Учасники отримають буклет з текстом та окремий зошит із завданнями, де записуватимуть відповіді.

Тестування з математики буде спрямоване на перевірку знань і вмінь учнів при розв’язанні задач з таких тем, як «Числа і вирази», «Геометричні фігури», «Величини і їх вимірювання», «Представлення даних». Кожен школяр працюватиме з робочим зошитом, де відразу фіксуватиме відповіді.

Сам моніторинг вперше відбудеться навесні 2018 року – його проведуть лише для того, аби оцінити якість роботи початкової школи та перебіг освітньої реформи. При цьому оцінювання окремих навчальних закладів не проводитимуть. Передбачено, що аналогічні моніторингові дослідження відбудуться також у 2020, 2022 та 2024 роках.

До моніторингу залучено 7 шкіл з Одеської області, серед яких – загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №3, яка потрапила до репрезентативної вибірки Міністерства освіти. 22 листопада 2017 року учні 5-х класів ЗОШ №3 працювали з тестовими зошитами з читання.




Білгород-Дністровська міська рада, 2024 рік