Проблема наступності між школою і дитячим садочком - одна із складних проблем загальної освіти. Ці проблеми зорієнтовані передусім на інтеграцію двох ланок освіти, на усунення суперечок між запитами школи і програмними можливостями ДНЗ, амбіційними завищеними вимогами окремих батьків щодо підготовки їхніх дітей.
Саме тому 29 жовтня на базі ЗОШ № 11 відбувся семінар-практикум на тему «Педагогічними стежинами Сухомлинського до співпраці школи з дитячим садочком. Справжня гуманність, яка вона є…?», на якому були розглянуті шляхи комплексного розв'язання проблеми наступності дошкільної та початкової освіти, розставлені акценти на завданнях, формах спілкування, напрямки роботи, взаємодії з психологічною службою, робота з батьками. Вчителі ЗОШ № 11 та методист дитячого садочку № 2 «Буратіно» Бригодська О.М поділися багаторічним досвідом роботи наступності дошкільної освіти та початкової школи.
Заступник директора з навчально- виховного процесу Хорошман С.Г. у своєму виступі зробила наголос на основних принципах наступності. Керівник шкільного методоб’єднання ЗОШ № 11 Косандяк С.О. у своїй презентації зупинилась на напрямках розвитку закладу через призму наступності дошкільної та початкової освіти.
Наступною сходинкою розкриття теми семінару була практична частина. Із цікавістю та захопленням присутні переглянули інтегроване заняття в старшій групі вихователя Ніколайчук Н.І. та мали змогу визначити рівень підготовки дошкільників. Вчителі 1-4 класів ЗОШ № 11 (Мальована Н.С., Колесник І.А., Бакуло С.В., Войчишенко О.Д.) продемострували фрагменти уроків, на яких вивчається творчість В.Сухомлинського і довели учасникам семінару, що константи великого педагога не втрачають свого значення, не розмиваються з плином часу, навпаки, набувають все більшої актуальності. Під час роботи в групах спостерігалася дружня співпраця між вчителями та вихователями ЗНЗ та ДНЗ міста.
Педагоги ще раз утвердилися в думці, що лише організація єдиного навчального простору зробить перехід від попереднього вікового періоду до нового безболісним і успішним для дитини. Коли дві початкові ланки освіти будуть діяти не ізольовано один від одного, а в тісному взаємозв'язку через ь скоординованість цілей, завдань, змісту, методів, засобів та форм організації освітніх процесів дитячого садка і школи.