Сьогодні в Україні відбувається зміна порядку призначення та нарахування субсидії на оплату житлово-комунальних послуг. З метою інформаційно-роз'яснювальної роботи з громадянами міста, що обслуговуються КУ «Білгород-Дністровський міський територіальний центр соціального обслуговування (надання соціальних послуг)» було проведено зустріч, на якій надано відповіді з найбільш поширених питань:
- Які документи потрібні для переоформлення житлової субсидії згідно з новими правилами?
Як і раніше для призначення субсидії потрібно подати заяву відповідної форми і декларацію.
- Для надання документів обов’язково особисто приходити до Департаменту соціальної, сімейної політики та охорони здоров'я Білгород-Дністровської міської ради?
Ні. Заповнені нові форми заяви та декларації можна відправити поштою (АТ “Укрпошта” або ТОВ “Нова пошта”) за адресою: пров. Офіцерський,8, м. Білгород-Дністровський, Одеська область, 67701.
Також документи можна заповнити в електронному вигляді і надіслати їх електронною поштою, або за допомогою Єдиного державного веб-порталу електронних послуг “Портал Дія” та офіційного веб-сайту Мінсоцполітики (з накладенням кваліфікованого електронного підпису).
- Більшість отримувачів субсидій – пенсіонери, які не вміють користуватися інтернетом і звикли всі питання вирішувати особисто. Як тут бути?
Пенсіонерам у заповненні та надісланні документів можуть допомогти діти, онуки, сусіди, знайомі. Люди поступово адаптуються до технічних новацій. І кількість звернень в електронній формі постійно зростає.
- До якого часу можна подати документи на отримання субсидії в неопалювальний період?
Для громадян перехідний період триватиме з травня до кінця вересня, тобто, подавати документи можна протягом п’яти місяців. При цьому, незалежно від строку звернення, субсидія буде призначена і нарахована з травня.
- Як довго доведеться чекати призначення субсидії?
Вже скасовані комісії, які вирішували питання призначення субсидій в окремих випадках. Зараз призначення субсидії у всіх випадках призначатимуться безпосередньо органами соціального захисту населення на підставі поданих документів. І завдяки цьому термін призначення субсидії скорочується. У комісій це займало до 30 днів. Тепер процедура відбуватиметься у 10-денний термін.
- Чи передбачена субсидія у випадку, якщо хтось із членів родини мешкає за іншою адресою чи за кордоном?
Працездатні особи, котрі більше 60 днів відсутні за місцем реєстрації й не декларують своїх доходів, втрачають права на субсидію. Тож треба або задекларувати доходи, або змінити склад домогосподарства, інакше кажучи, місце реєстрації. На це, відповідно до закону “Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні”, дається 30 днів.
- Чи існують винятки в призначенні субсидій власникам кількох житлових помешкань?
Виняток буде зроблено лише тим, хто має кілька житлових приміщень у сільській місцевості, з огляду на їхню низьку вартість і неліквідність (як правило, це успадковане майно).
- Чи можуть претендувати на житлові субсидії власники індивідуальних транспортних засобів?
Якщо конкретний член одного домогосподарства має авто, випущене менше п’яти років тому або два чи більше автомобілів віком не старше 15 років, то субсидія в такому випадку не призначається. Відповідно, якщо один автомобіль або кілька старші за 15-річний вік, на призначення субсидії це не впливає.
- Яку суму грошей можна тримати на банківському депозиті, щоб людина не втратила права на субсидію?
Попередньо була визначена сума в еквіваленті 25 прожиткових мінімумів або 57 тисяч гривень. Зараз ця сума становить 100 тисяч гривень. При цьому до сукупного доходу при розрахунку розміру субсидії дивіденди, отримані від розміщення депозиту, враховуватися не будуть.
- Які категорії населення втратять право на субсидії?
Право на субсидії втратять ті, хто:
- здійснив покупку квартири, земельної ділянки, транспортного засобу (крім мопеда або причепа), товарів довгострокового використання на суму понад 50 тисяч гривень одноразово протягом року, що передує року звернення за субсидією;
-має банківський депозит у сумі понад 100 тисяч гривень;
-здійснив купівлю-продаж валюти та банківських металів протягом року до звернення за субсидією на суму понад 50 тисяч гривень;
- декларує відсутність доходу і перебував за кордоном понад 60 днів, за винятком перебування на лікуванні, у відрядженні, для нагляду за дитиною;
- має заборгованість з оплати житлово-комунальних послуг та з оплати аліментів понад три місяці;
- не повернув до бюджету незаконно отриману субсидію за попередній період;
- має авто, якому менш ніж 5 років з дати випуску;
- має два і більше автомобілів, яким немає 15 років з дати випуску;
- не має доходів і при цьому ніде не навчався, не працював, не мав статусу безробітного.
- З 1 травня завершився процес монетизації субсидій. Яким чином ті, хто отримував їх у безготівковій формі, зможуть отримати "живі" гроші?
Монетизація субсидій почалася у 2019 році, і житлова субсидія надавалася грошовими коштами, але двома різними механізмами. Готівку у минулому опалювальному періоді отримували 95% субсидантів, а 5% (це 160 тисяч домогосподарств) користувалися безготівковою формою, яку адміністрував “Ощадбанк”. Принциповим положенням нових правил призначення субсидій є завершення процесу їх монетизації. Перехід винятково на грошову форму отримання субсидії на оплату житлово-комунальних послуг дасть можливість громадянам оперативно управляти залишками коштів після всіх розрахунків, не чекаючи закінчення опалювального сезону.
З метою здійснення заходів, спрямованих на запобігання поширенню гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, зустріч організована з дотриманням дистанції та наявності масок.