Коли необхідно особисто подати заяву до управління Пенсійного фонду


03.03.2016 12:46 301

Бувають ситуації, коли пенсіонер має особисто подати заяву до управління Пенсійного фонду України.
Зокрема, коли виплату пенсії було припинено, через те, що одержувач тривалий час не отримував пенсію, йому необхідно написати заяву про поновлення виплати. Такі заяви подають пенсіонери або їхні законні представники особисто в органи Фонду. Поновлювати виплати пенсії за, посвідченими нотаріально, або надісланими поштою заявами не дозволяється.
Поновлення виплати пенсії відбувається за рішенням територіального органу Пенсійного фонду протягом 10 днів після з'ясування обставин та за наявності умов для відновлення виплати. Тривала відсутність звернень пенсіонера щодо отримання пенсії потребує встановлення місця його перебування, а в окремих випадках - проживання.
У разі звернення пенсіонера, з приводу поновлення виплати пенсії, працівники Фонду, зазвичай, перевіряють статус особи: чи вона працює, чи зареєстрована як фізична особа - підприємець, чи є перерви в реєстрації місця проживання в Україні. Для цього, слід надати документи, що посвідчують особу, або показати документи, що підтверджують статус особи.
Заяву про виплату частини пенсії непрацездатним членам сім'ї особи, яка перебуває на повному державному утриманні, передбачено частиною другою статті 48 Закону «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування». Пенсіонер, який перебуває на повному державному утриманні, із частини пенсії, котру на підставі його заяви перераховують в установу (заклад), де він перебуває, може спрямувати частину коштів на непрацездатних членів сім'ї, які перебувають на його утриманні.
У заяві мають бути зазначені прізвища, імена, по батькові непрацездатних членів сім'ї, їхні адреси, прізвище, ім'я, по батькові та адреса одержувача коштів. До заяви, також, потрібно додати документи, що підтверджують належність осіб, на користь яких виплачують частину пенсії, до непрацездатних членів сім'ї, які перебувають на утриманні пенсіонера. 50% від призначеного розміру пенсії (у тому числі з урахуванням належної індексації) має бути щомісяця надіслано поштовими переказами на адресу одержувача частини пенсії.
Якщо протягом тривалого часу пенсіонер, який потребує опіки (піклування), перебуває на лікуванні, то виплату пенсії має здійснювати управління Пенсійного фонду України за місцем перебування пенсіонера, тобто за адресою лікувального закладу. Для цього адміністрація цього закладу подає в Пенсійний фонд заяву про запит пенсійної справи.
У статті 66 Цивільного кодексу України визначено, що коли над особою, яка перебуває в закладі охорони здоров'я або закладі соціального захисту населення, не встановлено опіку чи піклування або їй не призначено опікуна чи піклувальника, то опіку або піклування над нею здійснює цей заклад. Правилами опіки та піклування конкретизовано, що виконання обов'язків опікунів і піклувальників здійснюють від імені держави ці установи в особі їх керівників.
Разом із тим, для контролю за цільовим використанням коштів, призначених на виплату пенсій, таку виплату здійснює у визначений у заяві спосіб управління Пенсійного фонду України за місцем розташування закладу.
Заяву на запит пенсійної справи за новим місцем проживання подає пенсіонер особисто в орган, що призначає пенсію за новим місцем проживання (реєстрації).
Вимоги до порядку подання заяви на запит пенсійної справи за новим місцем проживання подібні до вимог до порядку подання заяви про поновлення виплати пенсії.
Заяву про запит пенсійної справи подає пенсіонер особисто, а якщо особа, якій призначено пенсію, не досягла повноліття або є недієздатною, то заяву подає законний представник такої особи.
До заяви про запит пенсійної справи додають документи, що підтверджують нове місце проживання пенсіонера, бажано пенсійне посвідчення. Для осіб, переміщених із тимчасово окупованої території України та районів проведення антитерористичної операції, до заяви, крім документів, що посвідчують особу, додають довідку про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи, видану відповідно до постанови Кабінету Міністрів України № 509 від 01.10.2014р.
Місце тимчасового проживання, зазначене в заяві пенсіонера, у довідці має належати до території обслуговування управління Пенсійного фонду України, куди звертається особа.
Термін дії довідки, її оформлення, наявність відміток підрозділів Державної міграційної служби мають відповідати вимогам Порядку оформлення і видачі довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи, що є чинними на дату звернення до органу Пенсійного фонду України з відповідною заявою. Заяву про виплату недоотриманої пенсії у зв'язку зі смертю пенсіонера особа подає до органу Пенсійного фонду України, в якому померлий пенсіонер перебував на обліку як одержувач пенсії.
Недоотримана пенсія, яка по місяць смерті належала померлому пенсіонерові й залишилася недоотриманою, підлягає виплаті членам його сім'ї, які проживали разом із ним на день смерті, а,також, непрацездатним членам сім’ї, які перебували на його утриманні, незалежно від того, чи проживали вони разом із померлим пенсіонером, чи ні. Для цього, члени сім’ї подають у Фонд заяви та надають необхідні документи.
Необхідними є ті документи, які визначають належність заявників до членів сім'ї померлого пенсіонера. Якщо ж заявники не перебували на утриманні пенсіонера, то необхідно підтвердити факт спільного проживання з померлим на час його смерті.
Заяви про виплату недоотриманої пенсії можна подавати через представника за довіреністю або надсилати поштою. Особливістю подачі заяви в такий спосіб є те, що заяву слід надавати з усіма необхідними документами.
Заяву про виплату недоотриманої пенсії померлого можна подавати під час звернення за допомогою на поховання.
Однак, виплатити недоотриману пенсію можуть не відразу. Правові підстави для цього виникнуть після отримання звітів із підприємств поштового зв'язку за місяць смерті з відміткою працівника пошти про невиплату пенсії померлому.
Термін опрацювання заяви, в цьому разі, визначають не від дати подачі заяви, а від дати, коли управління Фонду отримало інформацію про факт неотримання пенсії.
Заяву на виплату недоотриманої пенсії члени сім'ї померлого можуть подати протягом шести місяців від дати смерті. Через шість місяців заяву на одержання недоотриманої пенсії померлого пенсіонера приймуть за наявності свідоцтва про право на спадщину, яке оформив нотаріус. У цьому разі додаткових документів про родинні стосунки та спільне проживання надавати у Фонд не потрібно.
Пенсіонер, який переїжджає на постійне проживання за кордон, і хоче отримати пенсію за шість місяців наперед, має звернутися з відповідною заявою в орган Фонду, у якому він перебуває на обліку, а, також, надати паспорт громадянина України для виїзду за кордон зі штампом підрозділу Державної міграційної служби про дозвіл на виїзд за кордон на постійне проживання. Одночасно, пенсіонер має надати талон про зняття з реєстрації місця проживання в Україні, у якому зазначено країну вибуття й дату зняття з реєстрації. Саме з місяця, що настає за місяцем зняття з реєстрації, обчислюють суму пенсії за шість місяців, яку виплачують наперед, перед від'їздом одержувача пенсії за кордон.

Удуденко Н.В. – головний спеціаліст сектору персоналу та організаційно -інформаційної роботи
Білгород - Дністровського об'єднаного управління Пенсійного фонду України




Білгород-Дністровська міська рада, 2024 рік