До уваги суб`єктів господарювання! Вимоги про обслуговування споживачів і надання інформації про товари і послуги державною мовою


16.01.2021 13:36 768

16 січня 2021 року набувають чинності норми закону «Про забезпечення функціонування української мови як державної», згідно яких всі надавачі послуг, незалежно від форми власності, зобов’язані обслуговувати споживачів і надавати інформацію про товари і послуги державною мовою. Також виробники та виконавці і продавці зобов'язані, відповідно до закону, надавати споживачам інформацію про свої товари, роботи чи послуги державною мовою. Українською має подаватися інформація на цінниках, в інструкціях, технічних характеристиках, маркуванні, квитках, меню тощо.

Цієї норми закону мають дотримуватись:

• підприємства, установи та організації усіх форм власності;

• фізичні особи-підприємці;

• суб'єкти господарювання, які обслуговують споживачів (зокрема, інтернет-магазини).

Водночас інформація державною мовою про товари та послуги може дублюватися іншими мовами. Також може здійснюватися обслуговування клієнта не державною мовою, якщо на цьому наполягає клієнт і знайдено прийнятну для обох сторін мову комунікації.

Якщо споживач просить обслуговувати його державною мовою та отримує відмову, він може звернутись до адміністратора або вищої керівної посадової особи з проханням виправити ситуацію.

Споживач також може скласти скаргу на ім`я уповноваженого із захисту державної мови. Подати скаргу Уповноваженому можна за поштовую адресою 01001, м. Київ, провулок Музейний, 12, електронною адресою skarha@mova-ombudsman.gov.ua або заповнити форму на сайті Уповноваженого: mova-ombudsman.gov.ua.

Письмова скарга повинна бути підписана заявником із зазначенням дати. В електронній скарзі також необхідно вказати електронну поштову адресу, на якій заявнику може бути відправлена відповідь, або відомості про інші засоби зв`язку із ним. Застосування підпису при відправлені електронного звернення не потрібно. Скарги подаються Уповноваженому протягом шести місяців з дня виявлення заявником порушення.

Порушників не будуть одразу штрафувати. Відповідно до ст. 57 Закону, якщо споживача не обслуговують державною мовою в певному закладі чи на сайті, мовний омбудсмен чи його представник має скласти акт про результати здійснення контролю, оголосити попередження та вимогу усунути порушення протягом 30 днів від дати складання акту. У разі повторного порушення (протягом року) складається протокол і тоді вже накладається штраф ‒ від трьохсот до чотирьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (5 100 - 6 800 грн). При цьому справа про накладення штрафу розглядається за участю представника суб'єкта господарювання.

З метою недопущення виникнення випадків недотримання вимог чинного законодавства та уникнення штрафних санкцій просимо Вас неухильно дотримуватись усіх вищевказаних норм Закону.




Білгород-Дністровська міська рада, 2024 рік