Національний банк України на своєму сайті поінформував, що з 1 липня 2018 року підприємства торгівлі та сфери послуг у разі відсутності монет дрібних номіналів повинні проводити округлення загальних у чеку сум готівкових розрахунків за товари (роботи, послуги).
З цієї дати також припиняється карбування та випуск у готівковий обіг монет номіналами 1, 2, 5 і 25 копійок і триває карбування та випуск лише монет номіналами 10 і 50 копійок. Монети номіналами 1, 2, 5 і 25 копійок, раніше запроваджені в обіг, і в подальшому будуть використовуватися як засіб платежу (грошова одиниця України – гривня, як і раніше дорівнює 100 копійкам).
Округлення застосовується тільки в разі відсутності монет дрібних номіналів під час розрахунків готівкою. При наявності в покупця монет дрібних номіналів він може ними розраховуватися. При наявності таких монет у продавця він може видати покупцеві здачу цими номіналами. Тільки якщо монети зазначених номіналів відсутні і в покупця, і в продавця, застосовується правило округлення загальної суми покупки в чеку. Банки мають приймати в громадян монети дрібних номіналів без будь-яких обмежень, обмінювати на монети та банкноти інших номіналів, а також видавати клієнтам монети дрібних номіналів при наявності їх у залишку операційної каси.
Округлення не здійснюватиметься під час безготівкових розрахунків. Округлення стосується лише загальних сум розрахунків готівкою в чеку та розрахунків в акті про видачу коштів чи іншому документі, який оформляється при поверненні коштів у разі повернення товару. Округлення проводиться за математичними правилами:
1) сума, що закінчується від 1 до 4 копійок, округляється в бік зменшення до найближчої суми, яка закінчується на 0 копійок;
2) сума, що закінчується від 5 до 9 копійок, округляється в бік збільшення до найближчої суми, яка закінчується на 0 копійок.
У свою чергу підприємства торгівлі та сфери послуг, які застосовують РРО, у разі проведення готівкових розрахунків мають зазначати в чеках загальні суми до округлення та після округлення. Округлення не є знижкою або надбавкою, рекламою або стимулюванням продажу товарів (робіт, послуг) у значенні цих термінів, визначених законодавством України.