Щодо необхідності «спрощенцю» платити єдиний податок та ЄСВ під час відпустки


21.12.2015 07:23 174

Відповідно до норм Податкового кодексу платники єдиного податку першої і другої груп, які не використовують працю найманих осіб, звільняються від сплати єдиного податку протягом одного календарного місяця на рік на час відпустки, а також за період хвороби, підтвердженої копією листка (листків) непрацездатності, якщо вона триває 30 і більше календарних днів.
Інформація про період щорічної відпустки і терміни тимчасової втрати працездатності з обов’язковим додаванням копії листка непрацездатності подається за заявою у довільній формі. Окремого терміну подання заяви щодо періоду щорічної відпустки і терміну втрати працездатності нормами Податкового кодексу не передбачено.
Згідно Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» платниками єдиного соціального  внеску є фізичні особи - підприємці, в тому числі ті, які обрали спрощену систему оподаткування. Оскільки зазначеним законодавчим актом не передбачено пільг зі сплати єдиного внеску підприємцями на час відпустки та за період хвороби, підприємці зобов’язані сплачувати ЄСВ незалежно від того отримували вони дохід у цей період чи ні.
Отже, єдиний соціальний внесок сплачується незалежно від діяльності чи фінансового стану платників податків і без перенесення термінів сплати.
З метою уникнення порушення терміну сплати авансових платежів рекомендуємо подавати до податкового органу заяву щодо періоду щорічної відпустки до початку відпустки, а заяву щодо терміну втрати працездатності з обов'язковим додаванням копії листка непрацездатності - одразу після закінчення лікарняного.




Білгород-Дністровська міська рада, 2024 рік