Чорноморське управління ГУ ДФС в Одеській області: «Анонс телефонного зв’язку «гаряча лінія»
14 лютого 2019 року з 11-00 до 12-00 відбудеться сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» з заступником начальника відділу адміністрування податків і зборів з фізичних осіб Чорноморського управління ГУ ДФС в Одеській області Сиромят Ларисою Іванівною на тему: «Декларування доходів громадян, отриманих у 2018 році », телефон (04868) 3-34-27.
20 лютого 2019 року з 11-00 до 12-00 відбудеться сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» з начальником Чорноморської державної податкової інспекції Чорноморського управління ГУ ДФС в Одеській області Гапічем Дмитром Олександровичем на тему: «Надання адміністративних послуг в ЦОП», телефон (04868) 3-49-00.
До уваги громадян, які декларують доходи!
Головне управління ДФС в Одеській області для забезпечення якісного проведення деклараційної кампанії 2019 року повідомляє адреси та режим роботи ДПІ у складі відокремлених управлінь ГУ ДФС в Одеській області, за якими здійснюється приймання декларацій про майновий стан та доходи, отриманих протягом 2018 року (далі - Декларація).
Нагадаємо, що фізична особа — платник податку подає Декларацію за звітний податковий період у встановлені Кодексом строки до контролюючого органу за своєю податковою адресою (п. 3 р. I Інструкції №859), тобто за місцем проживання фізичної особи, за яким вона береться на облік як платник податку в контролюючому органі.
У разі, якщо платник податку, відповідно до норм чинного законодавства, зобов’язаний (має право) надати річну декларацію, але на той час проживає не за місцем реєстрації (прописки), то ця форма звітності все одно подається до контролюючого органу за податковою адресою, тобто за місцем реєстрації згідно з паспортними даними. Окрім того, якщо фізична особа знята з реєстрації за однією адресою, але ще не зареєстрована за іншою, то вона все одно повинна подавати декларацію до податкового органу за попередньою податковою адресою.
Слід зазначити, що відповідно до ст. 4 Закону України від 20 жовтня 2014 року №1706-VII «Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб» факт внутрішнього переміщення підтверджується довідкою про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи. При цьому, такі особи зобов'язані інформувати контролюючі органи про зміну даних, які вносяться до облікової картки, шляхом подання заяви про внесення змін до Державного реєстру фізичних осіб - платників податків за формою № 5ДР. При пред'явленні платником податків довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи до Заяви за формою № 5ДР вноситься інформація щодо адреси реєстрації місця проживання відповідно паспортного документа особи, та адреса фактичного місця проживання/перебування - відповідно інформації, зазначеної в довідці. Таким чином, платник податків - внутрішньо переміщена особа, який подав до контролюючого органу за місцем фактичного проживання/перебування Заяву за формою № 5ДР та пред'явив при цьому довідку про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи, і декларацію подає до цього контролюючого органу.
Однак, якщо такі дії не здійснено, то декларація подається платником податку за адресою (місцезнаходженням) контролюючого органу, який переміщено з тимчасово окупованої території.
Головне управління ДФС в Одеській області
(http://od.sfs.gov.ua/media-ark/news-ark/367254.html)
До уваги сільськогосподарських товаровиробників - платників єдиного податку четвертої групи
Головне управління ДФС в Одеській області повідомляє, що платниками єдиного податку четвертої групи є, зокрема, сільськогосподарські товаровиробники у яких частка сільськогосподарського товаровиробництва за попередній податковий (звітний) рік дорівнює або перевищує 75 відсотків (підпункт 4 пункту 291.4 статті 231 Податкового кодексу України).
Відповідно до підпункту 298.8.1 пункту 298.8 статті 298 Податкового кодексу України (далі-Кодекс) для переходу на спрощену систему оподаткування або щорічного підтвердження статусу платника єдиного податку, сільськогосподарські товаровиробники повинні подати до 20 лютого поточного року:
- загальну податкову декларацію з податку на поточний рік щодо всієї площі земельних ділянок, з яких справляється податок (сільськогосподарських угідь (ріллі, сіножатей, пасовищ, багаторічних насаджень), та/або земель водного фонду внутрішніх водойм (озер, ставків та водосховищ)), - контролюючому органу за своїм місцезнаходженням (місцем перебування на податковому обліку);
- звітну податкову декларацію з податку на поточний рік окремо щодо кожної земельної ділянки - контролюючому органу за місцем розташування такої земельної ділянки;
- розрахунок частки сільськогосподарського товаровиробництва - контролюючим органам за своїм місцезнаходженням та/або за місцем розташування земельних ділянок за формою, затвердженою центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної аграрної політики, за погодженням із центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову та митну політику;
- відомості (довідку) про наявність земельних ділянок - контролюючим органам за своїм місцезнаходженням та/або за місцем розташування земельних ділянок.
Сільськогосподарські товаровиробники, утворені протягом року шляхом злиття, приєднання або перетворення, повинні подати та подають протягом 20 календарних днів місяця, що настає за місяцем його утворення, до контролюючих органів за своїм місцезнаходженням та за місцем розташування земельних ділянок декларацію з податку за період від дати утворення до кінця поточного року для набуття статусу платника податку, а також усіх прав і обов'язків щодо погашення податкових зобов'язань або боргів, які передані йому як правонаступнику (підпункт 298.8.2 пункту 298.8 статті 298 Кодексу).
Податковим (звітним) періодом для платників єдиного податку четвертої групи є календарний рік і починається він з першого числа першого місяця податкового (звітного) періоду і закінчується останнім календарним днем останнього місяця податкового (звітного) періоду (стаття 294 Кодексу).
Попереднім податковим (звітним) роком для новоутворених сільськогосподарських товаровиробників є період з дня державної реєстрації до 31 грудня того ж року, а для сільськогосподарських товаровиробників, що ліквідуються - період з початку року до їх фактичного припинення.
Таким чином, для набуття (підтвердження) статусу платника єдиного податку четвертої групи сільськогосподарським товаровиробникам необхідно дотримуватись певних умов, а саме: мати у наявності земельні ділянки відповідного призначення; частка сільськогосподарського товаровиробництва за попередній податковий (звітний) рік не повинна бути меншою 75 відсотків; подати до контролюючих органів загальну та звітні декларації з додатками.
Суб'єкти господарювання, які не дотримались хоча б однієї із зазначених умов, не можуть обрати спрощену систему оподаткування.
Поряд з цим згідно з п. 291.5-1 статті 291 Кодексу не можуть бути платниками єдиного податку четвертої групи:
- суб'єкти господарювання, у яких понад 50 відсотків доходу, отриманого від продажу сільськогосподарської продукції власного виробництва та продуктів її переробки, становить дохід від реалізації декоративних рослин (за винятком зрізаних квітів, вирощених на угіддях, які належать сільськогосподарському товаровиробнику на праві власності або надані йому в користування, та продуктів їх переробки), диких тварин і птахів, хутряних виробів і хутра (крім хутрової сировини);
- суб'єкти господарювання, що провадять діяльність з виробництва підакцизних товарів, крім виноматеріалів виноградних (коди згідно з УКТ ЗЕД 2204 29 - 2204 30), вироблених на підприємствах первинного виноробства для підприємств вторинного виноробства, які використовують такі виноматеріали для виробництва готової продукції;
- суб'єкт господарювання, який станом на 1 січня базового (звітного) року має податковий борг, за винятком безнадійного податкового боргу, який виник внаслідок дії обставин непереборної сили (форс-мажорних обставин).
Головне управління ДФС в Одеській області
(http://od.sfs.gov.ua/media-ark/news-ark/367238.html)
Порядок справляння туристичного збору у 2019 році
Головне управління ДФС в Одеській області звертає увагу, що з 1 січня 2019 року набули чинності зміни щодо розміру ставки, бази справляння та порядку сплати туристичного збору, які спрямовані на покращення адміністрування та економічне зміцнення регіону.
Туристичний збір є місцевим збором, елементи якого визначаються відповідними сільськими, селищними, міськими радами та радами об’єднаних територіальних громад, що створені згідно з законом та перспективним планом формування територій громад.
Так, ради, у межах наданих їм повноважень, можуть контролювати стан розвитку туристичної галузі на підвідомчих територіях шляхом встановлення економічно доцільних ставок туристичного збору. Також органами місцевого самоврядування визначається й перелік податкових агентів цього збору.
З 1 січня 2019 року за кожну добу тимчасового розміщення у місцях проживання (ночівлі) стягується туристичний збір у розмірі до 0,5% мінімальної заробітної плати – для внутрішнього туризму та до 5% мінімальної заробітної плати – для в'їзного.
Відповідно до ст. 268 Податкового кодексу України, яка з 1 січня викладена у новій редакції, платниками збору є громадяни України, іноземці, а також особи без громадянства, які прибувають на територію адміністративно-територіальної одиниці, на якій діє рішення ради про встановлення туристичного збору, та тимчасово розміщуються у місцях проживання (ночівлі).
Згідно з рішенням рад, справляння збору може здійснюватися з тимчасового розміщення у таких місцях проживання (ночівлі):
- готелі, кемпінги, мотелі, гуртожитки для приїжджих, хостели, будинки відпочинку, туристичні бази, гірські притулки, табори для відпочинку, пансіонати та інші заклади готельного типу, санаторно-курортні заклади;
- житловий будинок, прибудова до житлового будинку, квартира, котедж, кімната, садовий будинок, дачний будинок, будь-які інші об'єкти, що використовуються для тимчасового проживання (ночівлі).
Базою справляння туристичного збору є загальна кількість діб тимчасового розміщення у місцях проживання (ночівлі).
Справляння збору здійснюється податковими агентами, їх перелік та інформація про таких податкових агентів оприлюднюється на офіційному веб-сайті відповідної ради.
Платники збору сплачують суму збору авансовим внеском перед тимчасовим розміщенням у місцях проживання (ночівлі) податковим агентам, які справляють збір за ставками, у місцях справляння збору та з дотриманням інших вимог, визначених рішенням відповідної ради.
Звертаємо увагу, що особа, яка надає платнику збору тимчасове розміщення у місцях проживання (ночівлі), що належать такій особі на праві власності або на праві користування, має упевнитися у наявності у платника збору документа, що підтверджує сплату ним туристичного збору відповідно до Податкового кодексу та рішення відповідної сільської, селищної, міської ради або ради об'єднаної територіальної громади, що створена згідно із законом та перспективним планом формування територій громад.
Податкові агенти сплачують збір за своїм місцезнаходженням щоквартально, у визначений для квартального звітного (податкового) періоду строк та відповідно до податкової декларації за звітний (податковий) квартал, або авансовими внесками до 30 числа (включно) кожного місяця (у лютому – до 28 (29) включно) на підставі рішення відповідної сільської, селищної, міської ради або ради об’єднаної територіальної громади, що створена згідно із законом та перспективним планом формування територій громад.
Головне управління ДФС в Одеській області
(http://od.sfs.gov.ua/media-ark/news-ark/367057.html)
Глеб Мілютін: до місцевих бюджетів Одещини протягом січня 2019 року надійшло 1,0 млрд.грн
«Одеські платники протягом січня 2019 року до місцевих бюджетів області перерахували 1,0 мільярд гривень. Порівняно з відповідним періодом минулого року надходження зросли на 21,0 %, або на 176 млн грн», - зазначає керівник фіскальної служби області Глеб Мілютін.
Із загальної суми надходжень роботодавцями сплачено понад 550 млн грн податку на доходи фізичних осіб. Цей показник на 25 %, або на 111 млн грн перевищує надходження січня 2018 року.
Також у січні 2019 року до місцевих бюджетів спрямовано 240 млн грн єдиного податку – це на 29%, або на 53 млн грн більше минулорічного показника відповідного періоду та 51 млн грн податку на нерухоме майно, що на 17%, або майже 8 млн грн більше, ніж у січні минулого року.
Землекористувачі регіону поповнили місцеві бюджети на 138 млн грн плати за землю, що на 3 мільйони більше січня попереднього року.
«Зважаючи на рівень надходжень податків до місцевих бюджетів, фахівці Головного управління ДФС Одеської області впевнені, що активність бізнесу, фінансова децентралізація, створення легального ринку зайнятості, виплати офіційної заробітної плати, а також вчасна й у повному обсязі сплата податків та зборів платниками, дають змогу забезпечити додаткові бюджетні резерви для соціально-економічного розвитку нашої області», - наголосив Глеб Мілютін.
Головне управління ДФС в Одеській області
(http://od.sfs.gov.ua/media-ark/news-ark/367053.html)
Деклараційна кампанія 2019: коли виникає обов’язок щодо подання декларації про доходи
Головне управління ДФС в Одеській області нагадує, що 1 січня 2019 року розпочалася кампанія декларування доходів громадян, отриманих протягом 2018 року, яка триватиме до 1 травня 2019 року.
Обов’язок щодо подання податкової декларації виникає при отриманні протягом звітного (податкового) року доходів:
-від провадження господарської діяльності, отриманих фізичними особами – підприємцями (крім осіб, що обрали спрощену систему оподаткування) (п. 177.11 ст. 177 Кодексу);
- від провадження незалежної професійної діяльності (п. 178.4 ст. 178 Кодексу);
-від особи, яка не є податковим агентом, крім випадків прямо передбачених Кодексом (п.п. 168.2.1 п. 168.2 ст. 168 Кодексу);
-у вигляді окремих видів оподатковуваних доходів (прибутків), що не підлягають оподаткуванню під час їх нарахування чи виплати податковими агентами, але не є звільненими від оподаткування (п.п. 168.1.3 п. 168.1 ст. 168 Кодекс);
- у вигляді іноземних доходів (п.п. 168.2.1 п. 168.2 ст. 168 Кодексу);
-від надання майна в лізинг, оренду або суборенду (строкове володіння та/або користування), визначений у порядку, встановленому п. 170.1 ст. 170 Кодексу (п.п. 164.2.5 п. 164.2 ст. 164 та п.п. 170.1.5 п. 170.1 ст. 170 Кодексу);
- у вигляді суми заборгованості за укладеним платником податків цивільно-правовим договором, за якою минув строк позовної давності та яка перевищує суму, що становить 50 відсотків місячного прожиткового мінімуму, діючого для працездатної особи на 1 січня звітного податкового року, крім сум податкової заборгованості, за якими минув строк позовної давності згідно з розділом II цього Кодексу (п.п. 164.2.7 п. 164.2 ст. 164 Кодексу);
- у вигляді інвестиційного прибутку від проведення операцій з цінними паперами, деривативами та корпоративними правами, випущеними в інших, ніж цінні папери, формах, крім доходу від операцій, зазначених у п.п. 165.1.2, 165.1.40 і 165.1.52 п. 165.1 ст. 165 Кодексу (п.п. 164.2.9 п. 164.2 ст. 164 та п.п. 170.2.1 п. 170.2 ст. 170 Кодексу);
-у вигляді вартості успадкованого чи отриманого у дарунок майна у межах, що оподатковується згідно з IV розділом Кодексу (п.п. 164.2.10 п. 164.2 ст. 164 та п. 174.3 ст. 174 Кодексу);
- у вигляді частини доходів від операцій з майном, розмір якої визначається згідно з положеннями ст.ст. 172 - 173 Кодексу (п.п. 164.2.4 п. 164.2 ст. 164 Кодексу);
-у вигляді основної суми боргу (кредиту) платника податку, прощеного (анульованого) кредитором за його самостійним рішенням, не пов'язаним з процедурою банкрутства, до закінчення строку позовної давності, у разі якщо його сума перевищує 25 відсотків однієї мінімальної заробітної плати (у розрахунку на рік), встановленої на 1 січня звітного податкового року, у порядку встановленому п.п. «д» п.п. 164.2.17 п. 164.2 ст. 164 Кодексу (п.п. «д» п.п. 164.2.17 п. 164.2 ст. 164 Кодексу);
- від продажу власної продукції тваринництва груп 1 - 5, 15, 16 та 41 УКТ ЗЕД, якщо їх сума сукупно за рік перевищує 50 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року (п.п. 165.1.24 п. 165.1 ст. 165 Кодексу);
- від продажу власної сільськогосподарської продукції, що вирощена, відгодована, виловлена, зібрана, виготовлена, вироблена, оброблена та/або перероблена безпосередньо фізичною особою на земельних ділянках, наданих їй у розмірах, більших ніж встановлені Земельним кодексом України, та за умови реалізації такої продукції іншим фізичним особам (п.п. 165.1.24 п. 165.1 ст. 165 Кодексу);
- у разі отримання нецільової благодійної допомоги від благодійника - фізичної чи юридичної особи, якщо загальна сума отриманої нецільової благодійної допомоги протягом звітного податкового року перевищує її граничний розмір, установлений абзацом першим п.п. 169.4.1 п. 169.4 ст. 169 Кодексу (п.п. 170.7.3 п. 170.7 ст. 170 Кодексу);
- у вигляді благодійної допомоги на відновлення втраченого майна та на інші потреби за переліком, який визначається Кабінетом Міністрів України, та яка надається згідно з п.п. 165.1.54 п. 165.1 ст. 165 Кодексу, у сумі, що сукупно протягом звітного (податкового) року перевищує 500 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року (п.п. 170.7.8 п. 170.7 ст. 170 Кодексу);
- з джерелом їх походження в Україні та іноземні доходи, що отримуються іноземцем, який у звітному (податковому) році набув статусу резидента України (п.п. 170.10.4 п. 170.10 ст. 170 Кодексу);
- при відчужені нерухомого майна за рішенням суду про зміну власника та перехід права власності на таке майно (п. 172.5 ст. 172 Кодексу);
- суми винагород та інших виплат, нарахованих (виплачених) платнику податку відповідно до умов цивільно-правового договору при отриманні зазначених доходів від фізичних осіб - платників єдиного податку четвертої групи (п.п. 164.2.2 п. 164.2 ст. 164 Кодексу).
Головне управління ДФС в Одеській області
(http://od.sfs.gov.ua/media-ark/news-ark/366873.html)
Запит на отримання витягу щодо стану розрахунків з бюджетами та цільовими фондами за даними органів ДФС можна подати в електронному вигляді
Для платників податку запроваджено новий електронний сервіс, який надає можливість платникам податків подати запит на отримання витягу щодо стану розрахунків з бюджетами та цільовими фондами за даними органів ДФС в електронному вигляді.
Подати запит на отримання витягу про стан розрахунків з бюджетами та цільовими фондами за даними органів ДФС можна через приватну частину (особистий кабінет) Електронного кабінету з використанням електронного цифрового підпису будь-якого Акредитованого центру сертифікації ключів.
Для цього в приватній частині Електронного кабінету платнику податків необхідно в меню “Заяви, запити для отримання інформації» обрати «Запит про отримання витягу щодо стану розрахунків з бюджетами та цільовими фондами за даними органів ДФС (J1300203)» (далі – Запит), підписати та надіслати.
Форма Запиту заповнюється автоматично відповідно до реєстраційних даних платника податків.
Звертаємо увагу, що підтвердженням подання в ДФС Запиту є отримання платником податків Квитанції в електронному вигляді, в якій зазначено дату та номер реєстрації відповідного запиту.
Витяг за результатами обробки Запиту можна переглянути у вкладці «Вхідні документи» меню «Вхідні/вихідні документи».
У разі виникнення питань з приводу користування Електронним кабінетом платники податків мають можливість звернутися до ДФС за телефоном:0 800 501 007.
Прес-служба Державної фіскальної служби України
(http://od.sfs.gov.ua/media-ark/news-ark/366781.html)
Начальник Чорноморського управління
ГУ ДФС в Одеській області,
уповноважена особа А. ЗАРИЦЬКИЙ