Роз’яснювальна робота з платниками щодо практики застосування податкового законодавства та діяльності Державної фіскальної служби станом на 10 травня


11.05.2019 07:19 487

Чорноморське управління ГУ ДФС в Одеській області:

«Анонс телефонного зв’язку «гаряча лінія»

14 травня 2019 року з 11-00 до 12-00 відбудеться сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» з заступником начальника відділу адміністрування податків і зборів з фізичних осіб Чорноморського управління ГУ ДФС в Одеській області Л.Сиромят на тему: «Єдиний соціальний внесок», телефон (04868)3-34-27

16 травня 2019 року з 11-00 до 12-00 відбудеться сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» з головним державним ревізором-інспектором відділу податків і зборів з юридичних осіб Чорноморського управління ГУ ДФС в Одеській області Н.Грисюк на тему: «Податок на прибуток підприємств », телефон (04868) 3-49-00.

Фіскальна служба роз’яснила особливості адміністрування екологічного податку

у 2019 році

Державна фіскальна служба Україниу  листі від 26.04.2019 № 13932/7/99-99-12-03-04-17 «Про особливості адміністрування у 2019 році екологічного податку за викиди забруднюючих речовин стаціонарними джерелами забруднення в атмосферне повітря в частині викидів двоокису вуглецю»надала роз’яснення щодо особливостей податкового адміністрування у 2019 році екологічного податку за викиди забруднюючих речовин стаціонарними джерелами забруднення в атмосферне повітря у частині викидів двоокису вуглецю.

Зокрема, у листі зазначено, що до розділу VІІІ «Екологічний податок» Податкового кодексу України Законом України від 23 листопада 2018 року № 2628-VIIІ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів» внесено зміни як у частині визначення платників, які справляють екологічний податок за викиди двоокису вуглецю, так і ставок податку.

Статтею 240 Податкового кодексу визначено, що не є платниками податку за викиди двоокису вуглецю суб’єкти, якими здійснюються такі викиди в обсязі не більше 500 тонн за рік.

У разі якщо річний обсяг викидів двоокису вуглецю перевищує 500 тонн за рік, суб’єкти зобов’язані зареєструватися платниками податку у податковому (звітному) періоді, в якому відбулося таке перевищення. Такі платники зобов’язані скласти та подати податкову звітність, нарахувати та сплатити податок за податковий (звітний) період, в якому відбулося таке перевищення.

Разом з тим п. 242.4 ст. 242 Податкового кодексу встановлено, що база оподаткування податком за викиди двоокису вуглецю за результатами податкового (звітного) року зменшується на обсяг викидів у розмірі 500 тонн за рік.

Враховуючи викладене та припис п. 250.9 ст. 250 Податкового кодексу, ДФС України рекомендовано запропонувати платникам податку, у яких у 2019 році розрахунковий, сумарний за всіма стаціонарними джерелами, обсяг викидів двоокису вуглецю:

- не перевищує граничний обсяг викидів – подати до контролюючого органу за місцезнаходженням стаціонарного джерела забруднення заяву про відсутність у звітному році об’єкта оподаткування викидів двоокису вуглецю із додатком розрахунку оцінки обсягів таких викидів;

- перевищує граничний обсяг (500 тонн) – зареєструватися платником податку за викиди двоокису вуглецю та подати до контролюючого органу за місцезнаходженням стаціонарного джерела забруднення заяву про звітний період, у якому планується виникнення об’єкта оподаткування викидів двоокису вуглецю, із додатком розрахунку оцінки обсягів таких викидів.

При цьому платники декларують податкові зобов’язання за викиди двоокису вуглецю в частині обсягів викидів, що перевищують граничний обсяг, починаючи із звітного (податкового) періоду, в якому досягнуто граничний обсяг таких викидів.

Лист ДФС України від 26.04.2019 №13932/7/99-99-12-03-04-17 та додаток до листа «Умовні приклади розрахунку (обчислення) обсягів викидів двоокису вуглецю енергетичними установками від спалювання різних видів палив» розміщено на офіційному  веб-порталі ДФС України.

Порядок зарахування частини акцизного податку з виробленого в Україні та ввезеного на митну територію України пального

Головне управління ДФС в Одеській області повідомляє, що  30.03.2019 набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 27 березня 2019 року № 259 (далі – Постанова № 259), якою затверджено Порядок зарахування частини акцизного податку з виробленого в Україні та ввезеного на митну територію України пального до загального фонду бюджетів місцевого самоврядування у 2019 році (далі – Порядок).

Порядок затверджено відповідно до п. 43¹ розділу VI «Прикінцеві та перехідні

положення» Бюджетного кодексу України і він визначає механізм зарахування частини

акцизного податку з виробленого в Україні та ввезеного на митну територію України

пального до загального фонду бюджетів місцевого самоврядування у 2019 році.

Постанову № 259 опубліковано в офіційному виданні «Урядовий кур’єр» від 30.03.2019 № 62 і вона набрала чинності 30.03.2019. 

Головне управління ДФС в Одеській області

З 1 липня 2019 року діяльність з виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі паливом підлягає ліцензуванню

Відповідно до норм Закону України від 23.11.2018 року №2628-VІІІ “Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів ” з 01 липня 2019 року запроваджується ліцензування з виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі паливом.

Під ліцензування підпадають суб'єкти господарювання, які є власниками або користувачами місць, де вони здійснюють діяльність з виробництва, зберігання пального (власного або отриманого на зберігання від інших осіб), оптової та роздрібної торгівлі пальним. Також ліцензування потрібно суб'єктам господарювання, які здійснюють оптову торгівлю пальним без наявності у них відповідних місць торгівлі.

“Ліцензія на право виробництва пального ”

Ліцензії на право виробництва пального видаються, призупиняються та анулюються ДФС України. Річна плата за ліцензії на право виробництва пального становить 780 гривень. Ліцензії видаються терміном на п’ять років, а сплата за них справляється щорічно.

Штрафна санкція за виробництво пального без наявності ліцензії - 1 000 000 грн.

“Ліцензія на право роздрібної торгівлі пальним ”

Ліцензії видаються за заявою суб’єкта господарювання за місцем торгівлі суб'єкта господарювання терміном на п’ять років. Річна плата за ліцензію на право роздрібної торгівлі пальним становить 2000 гривень на кожне місце роздрібної торгівлі пальним.

Штрафна санкція за роздрібну торгівлю пальним без наявності ліцензії - 250 000 гривень.

“Ліцензія на право зберігання пального ”

Ліцензії на право зберігання пального видаються за заявою суб’єкта господарювання за місцем розташування місць зберігання пального терміном на п'ять років. Річна плата за ліцензії на право зберігання пального становить 780 гривень.

“Ліцензія на право оптової торгівлі пальним ”

Ліцензії на право оптової торгівлі пальним видаються за заявою суб’єкта господарювання, яка подається до ДФС України терміном на п’ять років.

Річна плата за ліцензії на право оптової торгівлі пальним, за наявності у ліцензіата місць оптової торгівлі пальним - 5 000 грн за кожне таке місце.

Річна плата за ліцензії на право оптової торгівлі пальним, за відсутності у ліцензіата місць оптової торгівлі пальним - 10 000 грн за кожне таке місце. Штрафна санкція за оптову торгівлю пальним або зберігання пального без наявності ліцензії - 500 000 гривень. 

Більш детально про перелік документів, які подаються для отримання вказаних вище ліцензій можна ознайомитися за посиланням.

Також нагадуємо, що відповідно до пункту 22 підрозділу 5 розділу XX Податкового кодексу України суб’єкти господарювання, які з 01.07.2019 року відповідатимуть визначенню «платник акцизного податку», зобов’язані:

- з 1 травня 2019 року до 1 червня 2019 року зареєструвати в системі електронного адміністрування реалізації пального усі акцизні склади, розпорядниками яких такі платники податку будуть станом на 1 липня 2019 року;

- до 1 липня 2019 року зареєструватися платниками податку та зареєструвати в системі електронного адміністрування реалізації пального усі акцизні склади, розпорядниками яких такі платники податку будуть станом на 1 липня 2019 року;

- протягом 20 календарних днів, починаючи з 1 липня 2019 року, подати до контролюючого органу акт проведення інвентаризації обсягів залишків спирту етилового станом на початок дня 1 липня 2019 року із зазначенням адрес об’єктів, на яких зберігаються відповідні обсяги залишків спирту етилового, перелік резервуарів, в яких зберігаються обсяги залишків спирту етилового, їх технічних параметрів (фізична місткість, що відповідає технічним паспортам), правовстановлюючих документів на відповідні об’єкти та документів, що засвідчують правові підстави експлуатації таких об'єктів. 

Головне управління ДФС в Одеській області




Білгород-Дністровська міська рада, 2024 рік