Перші кроки НУШ в Білгороді-Дністровському


28.09.2018 12:22 721

1 вересня 2018 року всі першокласники нашого міста пішли до Нової української школи та стали навчатися за новим Державним стандартом початкової освіти. Ключовими особами реформи середньої освіти є вчителі, які мають реалізувати зміни – кожен у власному класі. Хочемо поділитися інформацією стосовно того, як пройшов адаптаційний період в наших закладах. 27 вересня в актовій залі ЗОШ №5 відбулося засідання вчителів початкових класів за темою «Організація освітнього середовища в 1-х класах НУШ». Початківців зустрічали тренери в уявному «Зустріч-кафе», де можна було пригоститися кавою та поспілкуватися з колегами.

Оскільки у вчителів НУШ, як і у їх вихованців, усе по-новому, методичне об'єднання відбулося в нестандартні формі. За допомогою бесіди в «акваріумі» - це одна із форм спілкування для чисельної аудиторії, колеги мали змогу висловитися та підвести підсумки першого місяця навчання.

Вже перші кроки свідчать, що навчання у 1 класі стало цікавим та успішним. Кожний день розпочинається ранковою зустріччю, під час якої діти діляться один з одним своїми враженнями та настроєм, ближче знайомляться, вчаться спілкуватися, спільно планують свій день, обирають помічника вчителя на день. Під час ранкової зустрічі першокласники вивчають назви місяців та днів тижня, спільно розробляють правила класу, емоційно налаштовуються на навчальний процес, і не тільки… Змінилася роль учителя та методи викладання. Роль вчителя - фасілітатор, який не нав’язує своє, а дає право вибору дітям, допомагає формувати спільноту класу, яка сприяє розвитку позитивної самооцінки школяра і життєвих компетентностей. Єдине, на що скаржилися вчителі, велика кількість дітей у класах та мало місця для проведення «ранкового кола».

До організації освітнього середовище кожен вчитель підійшов творчо, але все організоване таким чином, щоб дитина почувала себе у класі затишно й безпечно. Кожен куточок класу розповідає про дітей, які там навчаються, про їхні захоплення та досягнення. Це і «Творча майстерня», де розташовані перші роботи учнів, і «Наші проекти», і «Сад іменників», і «Класна сім’я». Така увага до дитячої праці та творчості підвищує самооцінку і формує гідність дитини.

У цьому році і перші батьківські збори у перших класах були незвичайні. Кожен вчитель, за допомогою вправ-криголамів, намагався донести до них, що Нова українська школа неможлива без тісної взаємодії вчителя з батьками.

Сподіваємося, що наші творчі, креативні, сучасні вчителі-першопроходці і подальше будуть в авангарді суспільних змін.

Методист ММК Мізюк Лариса Іванівна




Білгород-Дністровська міська рада, 2024 рік