Читання як життєва стратегія


28.04.2021 16:38 380

Незважаючи на доведений позитивний вплив читання на формування життєво важливих навичок, таких як розвиток критичного та аналітичного мислення, активного навчання, креативності тощо, проблема нечитання в Україні стоїть сьогодні надзвичайно гостро.

Так, за результатами соціологічного дослідження, проведеного на замовлення Українського інституту книги, лише 8 % українців проводять своє дозвілля за книжкою щодня. Кількість українців, які читають щонайменше раз на місяць, дорівнює 46%, а раз на тиждень - 27%. Тим часом, відповідно до звіту Міжнародної асоціації видавців, кількість канадців, які читають мінімум раз на тиждень становить 67%; Франція має 60% регулярних читачів, Ісландія - 53%.

Разом з тим, існує зв’язок між читанням та успішністю! Так, серед не читачів вдвічі більше безробітних, ніж серед любителів читання.

Саме тому в березні цього року Міністерство культури та інформаційної політики України разом з Українським інститутом книги презентували Стратегію розвитку читання в Україні на 2021-2025 роки «Читання як життєва стратегія».

Презентована Стратегія розвитку читання охоплює 2 основні напрямки: hard i soft. Основна мета напрямку Hard - це збільшення доступу до книги, а також підтримка та розвиток книжкової екосистеми. Мета напрямку Soft - зробити читання загальним всеукраїнським трендом шляхом формування навичок і потреби в читанні.

Протягом останніх місяців публічні бібліотеки нашого міста отримали багато україномовних цікавих книжок. Нова література - це певний крок у рамках Стратегії в напрямку стимулювання використання читання серед усіх цільових груп як інструменту саморозвитку, зокрема і задля досягнення успіху та формування свого персонального бренду.

827 книг, які надійшли до наших бібліотек від Українського інституту книги – це яскраві популярні видання для дітей та твори сучасних українських авторів, зарубіжні переклади, дискусійні роботи, галузева література для дорослих. Користувачі помітять їх, завдяки спеціальній наліпці синього кольору з логотипом.

До цієї події центральна міська бібліотека ім. М. Горького створила відео презентацію «Книжковий бум в бібліотеці» (переглянути на ютуб-каналі за посиланням: https://youtu.be/GXPLfukWar8). Спільно з бібліотекою для дітей та юнацтва ім. В Катаєва був випущений проморолик «В чарівний книжковий світ вам завжди відкрито вхід!» (переглянути на ютуб-каналі за посиланням: https://www.youtube.com/watch?v=sSt83VhjLV4).

Олександр Ткаченко, Міністр культури та інформаційної політики, переконаний: «Чим більше ми підіймаємо тему читання, тим більше людей зможуть знайти своїх авторів та свої книги. Книги мають фігурувати скрізь: на телебаченні, у ЗМІ, у соціальних мережах, у виступах авторитетних людей. Читання має стати модною звичкою, яку прагне підтримувати більшість населення».

Тож, читайте та досягайте успіху!




Білгород-Дністровська міська рада, 2024 рік